آغاز بهره‌برداری از کارخانه آنیلینگ مجتمع نورد و گالوانیزه کاشان
کارخانه تولید آنیلینگ مجتمع نورد و گالوانیزه کاشان پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور وزیر صنایع و معادن و استاندار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

مهندس محرابیان در آیین بهره برداری از این طرح گفت: برای کارخانه آنیلینگ مجتمع نورد و گالوانیزه کاشان تاکنون 5/3میلیون دلار به صورت ارزی و 60میلیارد ریال به صورت ریالی سرمایه‌گذاری شده است.
وی افزود: در این طرح ۱۵۰هزار تن ورق آنیل‌‌شده تولید خواهد شد و اشتغالزایی مناسبی ایجاد شده است.وی با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه اسیدشویی مجتمع نورد و گالوانیزه کاشان تا پایان سال گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه ۳۰۰هزار تن به ظرفیت این مجتمع افزوده خواهد شد.مدیرعامل مجتمع نورد و گالوانیزه کاشان نیز در آیین بهره برداری از این طرح، ظرفیت سالانه این واحد را ۱۵۰هزار تن ورق آنیل شده ذکر کرد.
مهندس «سیدجلال هاشمی» ارزبری این طرح را 5/3میلیون دلار اعلام کرد و گفت: برای این طرح 60میلیارد ریال نیز سرمایه‌گذاری شده است.
به گفته وی، این طرح در زمینی با زیربنای پنج‌هزار و ۵۰۰مترمربع ساخته شده است و میزان آب مصرفی این واحد تولیدی صنعتی ۸لیتر در ثانیه، برق مصرفی آن ۵مگاوات و گاز مصرفی آن نیز یک‌هزار مترمکعب در ساعت است.
به گفته وی، این کارخانه توان تولید سالانه 250هزار تن ورق سرد فولادی را دارد.
معاون توسعه و فن‌آوری مجتمع نورد و گالوانیزه کاشان نیز طی سخنانی گفت: ورق‌های تولید شده در این خط، ۲۵صدم تا دومیلیمتر ضخامت دارد و در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی استفاده می‌شود.
حیدریان افزود: این خط در تکمیل خط نورد سرد مجتمع نورد و گالوانیزه کاشان راه‌اندازی شده است و با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال، واحد اسیدشویی این مجتمع نیز با قابلیت بازیافت اسید و ظرفیت شست‌وشوی 300هزار تن ورق اسیدی در سال به این خط اضافه می‌شود.