مخابرات دو هفته دیگر واگذار می‌شود

واگذاری سهام مخابرات همچنان در حد وعده باقی مانده است و زمان‌بندی واگذاری این شرکت تنها در جلسات عنوان می‌شود.

روز چهارشنبه گذشته جلسه‌ای با حضور سرپرست وزارت اقتصاد، رییس سازمان بورس، رییس سازمان حسابرسی و مدیرعامل شرکت مخابرات پیرامون بررسی زمان واگذاری سهام این شرکت در وزارت اقتصاد برگزار شد.

در حالی که رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرده است که سهام مخابرات مشکل چندانی برای واگذاری ندارد، رییس سازمان حسابرسی معتقد است این شرکت اطلاعات و مدارک مورد اعتماد به سازمان حسابرسی ارائه نکرده است.

نجفی علمی در این باره گفته است: اگر مخابرات به سرعت این کار را انجام دهد، می‌تواند سهام خود را به موقع واگذار کند، در غیر این صورت واگذاری سهام آن به پس از برگزاری مجمع عمومی موکول خواهد شد.

از سوی دیگر رییس سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری سهام مخابرات تا دو هفته آینده خبر داده است.

مخابرات دو هفته آینده در بورس

وی ادامه داد: در این جلسه هماهنگی‌های مربوط به ارائه گزارش‌های مورد نظر بورس انجام و طی آن مقرر شد سازمان حسابرسی در هفته جاری نسبت به ارائه گزارش‌های بودجه و صورت‌های مالی شرکت مخابرات اقدام کند.

کرد زنگنه تصریح کرد: بعد از دریافت گزارش‌های مربوط، سهام شرکت مخابرات به عنوان بزرگ‌ترین شرکت دولتی قابل واگذاری تا دو هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: در روز اول تا سقف ۵‌درصد از سهام این شرکت جهت کشف قیمت در بورس عرضه می‌شود.

کرد زنگنه در پاسخ به این سوال که با توجه به سرمایه ۳‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومانی شرکت مخابرات آیا امکان عرضه ۵‌درصدی و واگذاری ۸/۱‌میلیارد سهم آن وجود خواهد داشت، گفت: این عرضه با توجه به شرایط و کشش بازار سهام انجام خواهد شد که ممکن است، در روز اول نیم‌درصد یا ۲‌درصد سهم مخابرات واگذار شود.

کرد زنگنه درباره قانون سیاست‌های اصل ۴۴ اظهار داشت: این قانون به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده، اما تاکنون خبری از ابلاغ آن نشده است.

وی در برابر این سوال که چرا زمان‌بندی عرضه سهام بانک‌ها رعایت نشده، گفت: وجود برخی مشکلات و عدم آمادگی بانک‌ها باعث شد که در برنامه زمان‌بندی سهام بانک‌ها تاخیراتی به وجود آید.