ایسنا - صندوق توسعه صادرات غیر نفتی استان فارس آماده خرید سهام صادرکنندگان است.

دکتر مهدی غضنفری، ‌معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، از جایگزینی سهام به جای جوایز صادراتی سال ۸۶ و ۸۷ صادرکنندگان خبر داد. وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰‌میلیارد تومان از مطالبات صادرکنندگان از محل جوایز صادراتی سال ۸۴ و ۸۵ به صورت سهام از طریق بورس به آنها واگذار شده است و براساس پیشنهاد جدید قرار است به جای جوایز نقدی صادرکنندگان در سال ۸۶ و ۸۷ نیز سهام واگذار شود.

غضنفری اظهار کرد: به محض دریافت مصوبه واگذاری‌ سهام به جای جوایز صادراتی سال‌های ۸۶ و ۸۷ پرونده‌ها و مدارک صادراتی را جمع‌آوری و با این اقدام پرداخت جوایز به روز می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی در پاسخ به این سوال که برای حل مشکل گروهی از صادرکنندگان که با دریافت سهام موافق نیستند چه برنامه‌ای دارد، گفت: در این زمینه مذاکراتی برای دستیابی صادرکنندگان به پول نقد به جای سهام انجام شده که بر اساس آن موافقتنامه‌ای با صندوق‌ صادرات غیر نفتی استان فارس برای خرید سهام از صادرکنندگان به امضا می‌رسد و در حال حاضر پیش‌نویس توافقنامه و آماده امضا شده است.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اعلام آمادگی صندوق صادرات غیر نفتی استان فارس برای خرید سهام از صادرکنندگان تصریح کرد: صادرکنندگانی که تمایل داشته باشند؛ می‌توانند به محض دریافت سهام آن را به این صندوق‌ بفروشند.

غضنفری خاطرنشان کرد: صادرکنندگان نگرانی از بابت کاهش قیمت یا فروش سهام خود نداشته باشند؛ چرا که در حال حاضر قیمت سهام فولاد افزایش یافته و از سویی صندوق نیز آماده خرید آنها است.

معاون وزیر بازرگانی درباره آخرین وضعیت برگزاری جلسات شورای عالی صادرات پس از ادغام با سایر شوراها عنوان کرد: مسائل مربوط به صادرات پس از ادغام شورای عالی صادرات در کمیسیون تجارت و اقتصاد مطرح می‌شود که قاعدتا به دلیل حجم بالای مصوبات و مسائل، طرح موضوعات صادرات غیر نفتی با طی زمان طولانی‌تر انجام می‌گیرد؛ در حالی که انتظار است موضوع صادرات در اولویت‌ قرار گیرد.