سهام «ذوب‌آهن اصفهان» پایان شهریور ماه عرضه می‌شود

گروه بورس- معصومه طاهرخانی:مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان از عرضه سهام این شرکت در پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

بهرام سبحانی در حاشیه بازدید اعضای تحریریه دنیای اقتصاد از کارخانه این شرکت در پاسخ به سوالی درباره مراحل پذیرش و درج نام ذوب‌آهن در بورس گفت: ما نه صاحب کارخانه و نه صاحب کالا هستیم و نه مسوولیتی در واگذاری داریم. کل سهام شرکت متعلق به «ایمیدرو» و متولی واگذاری هم سازمان خصوصی‌سازی است. با این حال ما، آمادگی لازم را برای عرضه سهام داریم. وی ادامه داد: سازمان بورس به اطلاعاتی که ما، ارسال کرده‌ایم، اشکال خاصی نگرفته است. البته باید در نظر داشت طی این روزها حجم کاری هیات پذیرش بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: مطابق برنامه زمان‌بندی که خصوصی‌سازی ارائه کرده، احتمالا طی دو ماه آینده (پایان شهریور ماه) سهام شرکت در بورس عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص خوراک اصلی این شرکت و میزان بهره‌گیری شرکت از یارانه‌های دولتی گفت: خوراک اصلی ذوب‌آهن، زغال‌سنگ است که بخشی از آن در قالب واردات و بخش دیگر هم از منابع داخلی و با قیمت‌های جهانی تامین می‌شود.

«سبحانی» در پاسخ به سوالی که مربوط به خرید سهام این شرکت از سوی دو سرمایه‌گذار هندی و چینی بود، نیز گفت: در حال حاضر هیات ۱۶نفره‌ای از کشور روسیه برای بررسی و ارزیابی وضعیت سهام در شرکت حضور دارند و خبری از دیگر سرمایه‌گذاران نیست.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان درباره ترکیب سهامداران این شرکت بعد از عرضه سهام در بورس گفت: مطابق برنامه‌ای که اعلام شده، قرار است ۳۰درصد از سهام شرکت وارد سبد سهام عدالت و ۲۰درصد هم در اختیار دولت باقی بماند. در مورد بقیه سهام هم تصمیم خاصی گرفته نشده و احتمالا در بورس عرضه خواهد شد.

وی همچنین درباره پاسخ به سوال رقم سود خالص شرکت در سال ۸۶ و میزان پوشش سه ماهه اول سال ۸۷ گفت: رقم سود قبل از کسر مالیات شرکت در سال ۸۶، برابر ۴۱۰میلیارد تومان بوده است و در خصوص ابتدای سال هم با توجه به تغییرات قیمتی و افزایش قیمت محصول، هنوز گزارش کاملی تهیه نشده است.