گروه بورس- قند پیرانشهر پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود را ۹۷ریال کاهش داد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، درآمد هر سهم «قپیرا» برای سال مالی منتهی به تیرماه با ۶۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۳۸ ریال پیش‌بینی شده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «قپیرا» برای سال مالی منتهی به تیرماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در ۲۰ فروردین مبلغ ۴۳۵ ریال اعلام کرده بود.

دلایل تغییرات را کاهش درآمد حاصل از فروش با توجه به خرید دیرهنگام شرکت بازرگانی دولتی و کاهش شکرخام، افزایش نرخ فروش الکل با توجه به کمبود ملاس در کشور، کاهش بهای تمام شده کالای فروش‌رفته به دلیل کاهش دوره بهره‌برداری و حذف کارگران موقت، کاهش خالص درآمد (هزینه)‌های عملیاتی به دلیل کاهش طول دوره بهره‌برداری و افزایش هزینه‌های مالی به دلیل تمدید تسهیلات بانکی به منظور بازپرداخت بدهی چغندرکاران اعلام کرده است.

همچنین خالص درآمد (هزینه)های متفرقه برآوردی برای سال مالی ۸۷ به مبلغ چهارمیلیارد ریال (مبلغ ۶۷ریال به ازای هر سهم) معادل ۲۰درصد از کل سود پیش‌بینی شده است که عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ ۱۹۰۰میلیون ریال و سود حاصل از فروش باقی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به مبلغ ۱۵۱۶میلیون ریال است.

هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۲میلیارد ریال (مبلغ ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم) از سود عملکرد سال مالی ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.