گروه بورس- سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری طی دوره ۹ ماه و ۱۰روزه منتهی به ۱۰تیر ماه معادل ۱۷درصد سود هر سهم را محقق کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «وصندوق» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۴۸۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۵۰ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «وصندوق» برای سال مالی منتهی به تابستان ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۷درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۴۵درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم، سال مالی ۸۷ را در ۱۹اردیبهشت ۸۷ مبلغ ۳۵۰ریال اعلام کرده بود. به‌رغم عدم تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم جزئیات پیش‌بینی تغییر یافته که شرکت دلایل آن را افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری، کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش سود حاصل از سایر فعالیت‌ها ناشی از فروش املاک عنوان کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی شرکت برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۴۸۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۹۶۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.هیات‌مدیره «وصندوق» در نظر دارد تقسیم مبلغ ۱۳۴۴میلیارد ریال (۲۸۰ریال به ازای هر سهم) از سود را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده پیش‌بینی درآمد نقدی هر سهم شرکت‌های سرمایه‌پذیر بر مبنای ۸۰درصد پیش‌بینی اعلام شده از طرف آنها محاسبه شده است.