تداوم رشد شاخص در بازار

گروه بورس - بازار در روز یکشنبه نیز به روند رو به رشد خود ادامه داد تا جایی که نماد گروه فلزی از جمله فولاد مبارکه پس از عرضه سنگین با تقاضای خرید مواجه شدند. از سویی دیگر پالایشگاه اصفهان هم پس از گذشت یک هفته از عرضه اولیه خود با صف خرید مواجه شد.همچنین با وجود توقف نمادهای سیمانی، نمادهایی که در پرتفوی خود سهام سیمانی دارند با تقاضای خرید مواجه شده‌اند که از جمله آن می‌توان به سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری سپه اشاره کرد. در بازار روز یکشنبه سه نماد توسعه معادن روی ایران، داروسازی کوثر و تولی‌پرس پس از برگزاری مجمع بازگشایی شده و نماد تولید سموم علف‌کش نیز به همراه نماد لابراتوارهای سینا، ایران ترانسفو و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند متوقف شدند. EPS «فجر» تعدیل می‌شود

گفته‌های بازار: در شرایطی که نماد شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان به منظور تعدیل EPS متوقف است، خبرهای رسیده حاکی از آن است که میزان تعدیل پیش‌بینی سود این شرکت نزدیک به ۴۳ تومان است، با این وصف فجر EPS نزدیک به ۳۵ تومانی خواهد داشت. شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده احتمال کاهش پیش‌بینی سود شرکت در ارقام ذکر شده بعید نیست؛ چرا که قیمت ورق گالوانیزه از ۱۱۰۰ تومان پیش‌بینی شده در بودجه هم‌اکنون در ارقام ۱۴۰۰ تومان به بالا فروخته می‌شود.

پیش‌بینی‌های احتمالی «ومعادن»

گفته‌های بازار : براساس اخباری که در تالار شیشه‌ای به گوش می‌رسد سرمایه‌گذاری معادن‌و‌فلزات برای سال ۸۷، پیش‌بینی سود معادل ۹۷۰ریال اعلام کرده است.همچنین در ظاهر EPS اعلام شده برای سال ۸۶ هم ۹۳۰ریال است، با این وصف نماد این شرکت احتمالا پس از برگزاری مجمع مس و تقسیم سود نقدی «فملی» بازگشایی خواهد شد. شنیده‌های ما: بنابر اطلاعات رسیده دلیل توقف نماد «ومعادن» تعدیل پیش‌بینی سال ۸۷ شرکت بوده است و تعدیل EPS سال ۸۶ شرکت نیز کمتر از ۱۰درصد است. دیگر اخبار رسیده از تالار شیشه‌ای حاکی از آن است که نماد «ومعادن» پس از مجمع مس و همچنین تعدیل EPS این شرکت بازگشایی خواهد شد. گفته می‌شود، مس EPS خود را ۱۲درصد افزایش داده است.