۲۰ درصد دیگر سهام پالایشگاه اصفهان عرضه می‌شود

فارس: معاون سازمان خصوصی‌سازی از عرضه سهام پالایشگاه تبریز تا پایان تیر ماه و عدم عرضه جدید سهام چند شرکت فولادی، ملی مس و کشتیرانی خبر داد.

اسماعیل غلامی در مورد عرضه سهام پالایشگاه تبریز به عنوان هفتمین شرکت اصل ۴۴ حاضر در بورس اظهار داشت: تمام مراحل قانونی جهت درج، پذیرش و عرضه سهام این شرکت مشمول اصل ۴۴ طی شده و حتی از امکان عرضه سهام در هفته جاری نیز برخوردار بود.

وی ادامه داد: اما با توجه به در پیش‌رو بودن مجمع سالانه و با تمایل مدیران شرکت ملی پالایش و پخش، مقرر شد سهام پالایشگاه تبریز بعد از برگزاری مجمع سالانه واگذار شود.

غلامی تصریح کرد: با توجه به برگزاری قریب‌الوقوع مجمع سالانه این شرکت، سهام هفتمین شرکت مشمول اصل ۴۴ قابل واگذاری در بورس تا هفته آخر تیر ماه در بورس واگذار خواهد شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی درپاسخ به‌این سوال که با توجه به وجود صف‌های چند ۱۰میلیونی برای شرکت‌های پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و کشتیرانی، سازمان خصوصی‌سازی چه برنامه‌ای برای عرضه سهام این دسته شرکت‌ها دارد، گفت: بعد از آماده شدن اوراق سپرده سهام جدید پالایشگاه اصفهان، تعهدات سهامدار عمده در خصوص واگذاری ۲۰ درصد از سهام این شرکت اجرایی خواهد شد.

غلامی، اعلام درصد و زمان واگذاری ۱۵ درصد از سهام پالایشگاه اصفهان را به برگزاری جلسه‌ مربوطه موکول کرد.

وی در خصوص واگذاری سهام چند شرکت فولادی و ملی مس خاطرنشان کرد: دولت و سازمان خصوصی‌سازی حتی یک سهم از شرکت‌های یاد شده را ندارند تا امکان عرضه خرد سهام این دسته شرکت‌ها وجود داشته باشد.

غلامی درباره سهام کشتیرانی نیز گفت: درصد سهام شناور آزاد شرکت‌ها در حالی یکی از عوامل موثر در قیمت‌گذاری سهام است که سهامداران عمده این شرکت نیز به جز عرضه ۵/۲ درصدی دیگر سهمی را برای عرضه به سازمان خصوصی‌سازی ارائه نکرده‌اند.