گروه بورس- فولاد مبارکه اصفهان پیش‌بینی سود هر سهم امسال خود را مبلغ ۹۰۷ ریال اعلام کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «فولاد» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در دوم تیر ماه امسال مبلغ ۸۶۱ریال (به بازار منعکس نشد) اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را ناشی از افزایش قیمت محصولات، تغییر در ترکیب فروش و افزایش سود حاصل از خرید و فروش سهام اعلام کرده است. هیات‌مدیره فولاد مبارکه در نظر دارد مبلغ ۷هزار و ۱۶۶میلیارد و ۱۷۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۴۵۴ریال) از سود سال مالی ۸۷ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین پیش‌بینی عملکرد فولاد مبارکه اصفهان برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۵درصد افزایش داشته است.

بر اساس این اطلاعات، فولاد مبارکه اصفهان طی دوره دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه با تحقق ۱۳۴ریال سود به ازای هر سهم معادل ۱۵درصد پیش‌بینی درآمد هر سهم را محقق کرده است. همچنین طی این دوره فولاد مبارکه توانست مبلغ پنج‌هزار و ۵۴۰میلیارد و ۸۴۱میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کند که این مبلغ معادل ۱۳درصد بودجه پیش‌بینی شده را پوشش داده است.