گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق‌بهادار روز گذشته پایان هفته را با ۵/۳۷واحد افت به کار خود پایان داد. در بازار دیروز معامله‌گران با افت شاخص فعالیت خود را آغاز کردند. در شرایطی که صف‌های فروش در اکثر نمادهای عمده به چشم می‌خورد با آغاز بازار دو نماد پتروشیمی خارک و کشتیرانی متوقف شدند. نماد کشتیرانی به دلیل عدم دریافت اطلاعات و پتروشیمی خارک برای تعدیل EPS در آستانه برگزاری مجمع متوقف شد. با آغاز بازار جمع‌‌آوری صف‌های فروش شروع شد که درنتیجه آن صف‌های گل‌گهر، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و امید جمع شدند که مجموعا ۳۲واحد تاثیر منفی به همراه آورد همچنین تاثیر منفی ۳۸/۴سیمان فارس و خوزستان موجب شد تا شاخص ۱۶/۴۴واحد افت کند. با ادامه بازار اکثر نمادها روند متعادلی را در پیش گرفتند.

در ساعت ۱۰ و ۱۵دقیقه سیمان دورود شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۹۷۱هزار سهمی در نرخ ۸هزارو ۸۵۲ریال دادوستد شد. در نماد «ژفرعی یک» جایی که بلوک ۵/۳۰درصدی فولاد خوزستان با رقابت میان ۴رقیب ادامه یافت، تا رقم ۲۰هزار و ۴۰۲ریال پیش رفت.

در پایان معاملات با توجه به جمع‌آ‌وری صف فروش سرمایه‌گذاری مسکن با تاثیر ۱۲/۲واحد و جمع‌آوری صف فروش صندوق بازنشستگی با تاثیر ۷۳/۶واحد موجب شد تا به‌رغم تاثیر ۲/۴واحدی چادرملو و ۴/۵واحدی سرمایه‌گذاری غدیر، شاخص در پایان بازار دیروز ۵۸/۳۷واحد افت کند. با توجه به این کارنامه شاخص در کل هفته اول تابستان ۸واحد افت را به ثبت رساند.