گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال «حپترو» با انعقاد قرارداد جدید با پتروشیمی تبریز افزایش یافت.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «حپترو» درآمد هر سهم امسال را با هشت میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۴۹۷ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد حمل‌ونقل پتروشیمی برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از حمل ۱۸ درصد افزایش، درآمد حاصل از ترخیص و انبارداری ۱۸درصد افزایش، بهای تمام‌شده خدمات ارائه شده ۲۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۱درصد کاهش داشته است.

خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال ۸۷ به مبلغ یک‌میلیارد و ۴۲۳میلیون ریال عمدتا شامل ذخیره مستمری و بازنشستگی پیش از موعد کارکنان است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در ۳۰ بهمن ۸۶ مبلغ ۳۵۲/۱ریال عنوان کرده بود. شرکت دلایل تعدیل اخیر را افزایش درآمدهای ناشی از حمل ناشی از انعقاد قرارداد جدید با پتروشیمی تبریز عنوان کرده است. همچنین شرکت سیاست تقسیم سود سال مالی ۸۷ را ارائه نکرده است.

حمل‌ونقل پتروشیمی خرید یک قطعه زمین به مساحت ۲۰هزار مترمربع در منطقه عسلویه و قطعه زمین دیگری به مساحت ۹هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی واقع در بندر امام خمینی به منظور ایجاد پایانه و همچنین خرید ۲۰دستگاه کشنده و ۲۰ دستگاه تانکر با برآورد سرمایه‌گذاری به ترتیب مبالغ ۱۲۳۵۲۳۴۰۰ و ۲۹۶۰۰میلیون ریال و هزینه انجام شده به ترتیب مبالغ ۳۷۸۴۱۰۲۰ و ۷۵۰۰میلیون ریال را در دستور کار دارد. بر اساس اطلاعات دریافتنی از شرکت هیات‌مدیره برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۸میلیارد ریال به مبلغ ۴۸میلیارد ریال را در دستور کار دارد. حمل‌ونقل پتروشیمی برای سال جاری مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال پیش‌بینی درآمد حاصل از حمل کرده است. این مبلغ معادل ۷۵درصد نسبت به جمع درآمدها در بودجه امسال «حپترو» بوده است. این رقم در سال گذشته ۹۷ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال بود.