سنا- مجوز افزایش سرمایه یک هزار و ۷۰۱میلیارد و ۱۲۵میلیون ریالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، کارخانجات داروپخش، ایران‌دارو و بانک کارآفرین توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

براساس اطلاعیه اداره نظارت بر بازار اولیه تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «سهامی عام» مورد بررسی قرار گرفت که براساس رسیدگی انجام شده، افزایش سرمایه به تعداد ۶۳۱میلیون و ۱۲۵هزار برگه سهم به ارزش هر سهم یک‌هزار ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور تامین مالی موردنیاز برای تسویه قسمتی از بدهی‌های ناشی از خرید سهام شرکت ملی صنایع مس ایران بلامانع اعلام شد.

همچنین تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کارخانجات داروپخش «سهامی عام» به تعداد ۱۰۰میلیون برگه سهم به ارزش هر سهم یک هزار ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش بلامانع است.

براساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه به تعداد ۲۰میلیون برگه سهم به ارزش هر سهم یک هزار ریال از محل سود انباشته به مبلغ ۴میلیارد ریال مطالبات سهامداران و آورده نقدی به مبلغ ۱۶میلیارد ریال و به منظور تاسیس فاضلاب صنعتی، ساخت اتاق تمیز پماد چشمی، خرید دستگاه‌های کپسول پرکنی و پرس قرص جهت رفع گلوگاه‌های تولید و افزایش تولید مورد تایید سازمان بورس قرار گرفت.

همچنین تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانک کارآفرین (سهامی عام) به تعداد ۹۵۰میلیون برگه سهم به ارزش هر سهم یک هزار ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه بلامانع اعلام شد.

همچنین انجام افزایش سرمایه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، کارخانجات داروپخش و ایران دارو حداکثر تا ۶۰روز (از تاریخ ۰۸/۰۳/۸۷) و انجام افزایش سرمایه بانک کارآفرین حداکثر تا ۶۰روز (ازتاریخ ۱۱/۰۳/۸۷)، پس از صدور این مجوزها امکان‌پذیر است.

عدم‌شروع پذیره‌نویسی در مهلت تعیین شده موجب ابطال این مجوزها می‌شود و شرکت‌های فوق، مستلزم اخذ مجوز جدید از سازمان بورس و اوراق بهادار خواهند بود.