گروه بورس- سیمان ایلام طی سه ماهه منتهی به فروردین‌ماه معادل 13درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را محقق کرد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سیلام» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به دی‌ماه امسال را با 259میلیارد و 901میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 401ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سیمان ایلام برای سال مالی منتهی به دی‌ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته یک درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸۳درصد افزایش نشان می‌دهد.
پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه برای سال مالی منتهی به دی‌ماه 87 (معادل 46درصد سود خالص و مبلغ 184ریال به ازای هر سهم) بابت خالص بهای فروش دارایی‌های ثابت شامل دفتر مرکزی واقع در تهران و قطعه زمین واقع در شهرستان ایلام است، که در سه ماهه دوم سال مالی 87 محقق خواهد
شد. سیمان ایلام طرح ایجاد یک خط تولید با ظرفیت ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۱۰۷۳میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و تاکنون مبلغ ۸۲۲میلیارد ریال در این ارتباط سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت با توجه به پیشرفت ۶۳درصدی مراحل اجرایی طرح، تاریخ بهره‌برداری از این طرح، پایان سال ۸۷ و اثرات آن بر درآمد هر سهم شرکت مبلغ ۳۰۰ریال برآورد شده است.
شایان ذکر است، شرکت طی اطلاعات ارسالی مورخ 23/8/86، درصد پیشرفت طرح را 67درصد اعلام کرده بود، لکن دلیل تغییر را عنوان نکرده است. هیات‌مدیره سیمان ایلام در نظر دارد معادل 70درصد از سود قابل تقسیم سال مالی منتهی به دی‌ماه امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.