گروه بورس- شرکت فروسیلیس تمام پیش‌بینی‌های عملکرد سال ۸۶ را نسبت به بودجه با ۱۰۰درصد پوشش، محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، فروسیلیس درآمد هر سهم ۸۶ را در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۸۶، مبلغ ۲۰۶ریال اعلام کرده بود که پس از تعدیل این پیش‌بینی به مبلغ ۲۶۸ریال، توانست پیش‌بینی درآمد هر سهم ۸۶ خود را نسبت به بودجه محقق کند.

این شرکت دلایل تعدیل را افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات، کاهش هزینه‌های مالی و زیان ناشی از فروش تجهیزات برقی بلااستفاده اعلام کرد.

این شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد ۱۰درصد از سود سال مالی ۸۶ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

«فروس» اعلام کرده است، پروژه‌های در دست اجرای شرکت شامل پروژه تولید زغال چار (فاز اول) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۲۱میلیارد و ۹۲۶میلیون ریال و با ۹۹درصد پیشرفت کار در دست اجرا دارد و پیش‌بینی شده است که پس از اخذ مجوز مربوطه به بهره‌برداری برسد. پیش‌بینی عملکرد «فروس» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۱۲درصد کاهش، سود عملیاتی ۷۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ چهارم اسفندماه ۸۶، سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل سود انباشته افزایش یافت که در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۸۷ به ثبت رسید.