موج - کارخانه سیمان مجد خواف با ظرفیت تولید روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن، از ۳۰ اردیبهشت تا پایان تیر ماه سال جاری اقدام به افزایش ۱۰۰درصدی سرمایه خود کرده است.

ناصر پویا مدیر روابط عمومی شرکت سیمان مجد خواف، با بیان این مطلب، افزود: سهامداران این شرکت طی روزهای اولیه مهلت خود برای خرید سهام اقدام کرده‌اند و تاکنون بیش از ۱۶۰میلیارد ریال سهام به قیمت یک هزار ریال به ۵۷هزار سهامدار واگذار شده است.

وی اظهار داشت: افزایش سرمایه شرکت سیمان مجد خواف به میزان ۱۰۰درصد تعیین شده است و در صورت استفاده از حق تقدم توسط سهامداران، تعداد سهام به دو برابر می‌رسد، بر این اساس سرمایه شرکت از ۲۱۶میلیارد به ۴۳۲میلیارد ریال خواهد رسید.

پویا در ادامه تصریح کرد: سهامداران اولیه شرکت با مراجعه به شعب بانک صادرات تمام کشور می‌توانند اقدام به خرید سهام کنند، البته تاکنون عده زیادی از سهامداران به میزان سهام اولیه خود، سهم خریده‌اند. کسانی هم که سهام خود را فروخته‌اند در واقع حق تقدم خود را به خریدار واگذار کرده‌اند.

حدود ۵/۱ سال از پذیره نویسی مرحله اول این شرکت سیمانی گذشته و عملیات اجرایی خط تولید از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است. تا دو سال آینده کارخانه سیمان مجد خواف با هدف افزایش تولید سیمان داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

کارخانه مذکور در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در ۱۰۰ کیلومتری غرب هرات در افغانستان و چهار کیلومتری شهرستان خواف واقع است. این کارخانه دارای مزیت‌هایی چون نزدیکی به راه آهن سراسری و وجود معادن غنی مواد اولیه است.