گروه بورس: هیات‌‌مدیره پارس‌سرام در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۴۰۰ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پارس‌سرام اعلام کرده است کل مبلغ پیشنهادی شرکت برای تقسیم سود سال مالی منتهی به تابستان امسال مبلغ ۱۲میلیارد ریال است.

پارس‌سرام درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور ۸۷ را با ۳۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۸۰ریال پیش‌بینی کرده است که توانست طی ۶ ماه منتهی به اسفند ماه با تحقق ۲۸۰ریال سود به ازای هر سهم معادل ۵۸درصد سود هر سهم را پوشش دهد.

این در حالی است که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را در ۳۰ بهمن ۸۶ مبلغ ۴۶۵ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت تولید سولفور سدیم ایران و افزایش هزینه‌های مالی به دلیل افزایش تسهیلات مالی دریافتی اعلام کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «کسرام» برای سال مالی منتهی به شهریور ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۵درصد کاهش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۷ به مبلغ ۲۱۳ر۴میلیون ریال (معادل ۲۹درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۱۴۰ریال) عمدتا مربوط به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت تولید سولفور سدیم ایران است.

شرکت سود پیشنهادی جهت تقسیم بین سهامداران را در تاریخ ۳۰ بهمن ۸۶ مبلغ شش میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ریال) اعلام کرده بود.

بر اساس این اطلاعات پارس‌سرام طی دوره ۶ماه منتهی به اسفند ماه توانست مبلغ ۶۲میلیارد و ۱۹۴میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کند که این مبلغ معادل ۵۷درصد بودجه شرکت را محقق کرده است.