گروه بورس- شرکت پتروشیمی خارک در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۶ تمام پیش‌بینی‌های عملکرد ۸۶ را نسبت به بودجه محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، «شخارک» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی یاد شده را مبلغ سه‌هزار و ۱۲۵ریال در بهمن ماه ۸۶ اعلام کرده بود که پس از اعمال تعدیل در این پیش‌بینی به دلیل افزایش قیمت محصولات (پروپان، بوتان، پنتان و گوگرد)، پیش‌بینی یاد شده به رقم سه‌هزار و ۳۴۷ریال افزایش داد.

در همین حال «شخارک» این پیش‌بینی را نسبت به بودجه سال ۸۶ با ۱۰۰درصد پوشش را محقق کرد.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد، ۸۰درصد از سود خالص سال ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

این شرکت اعلام کرده است که طرح‌های متانول دوم با ظرفیت تولید سالانه ۴۶/۱میلیون تن، پروژه نوسازی و افزایش ظرفیت واحد LPG را به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری هفت‌هزار و ۶۰۴میلیارد ریال (مبلغ ۴۸۵میلیون یورو به صورت ارزی و یک‌هزار و ۱۴میلیارد ریال به صورت ریالی)، ۹۴۴میلیارد و ۲۰۵میلیون ریال در دستور کار دارد. طرح‌های یاد شده به ترتیب ۲۲ و ۴۹درصد پیشرفت کار داشتند.

پیش‌بینی عملکرد «شخارک» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت در سال ۸۶، بیش از ۴هزار و ۴۸۷میلیارد و ۷۲۵میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد.