گروه بورس- سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با ۱۱۱ ریال، افزایش سود هر سهم سال مالی ۸۶ را ۱۰۰درصد محقق کرد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ومعادن» در پایان سال مالی ۸۶ توانست با یک‌هزار و ۲۶۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۷۹ ریال سود محقق کند. این در حالی است که «ومعادن» در ۲۰ اسفند ۸۶ سود هر سهم را ۷۶۸ ریال پیش‌بینی کرده بود. شرکت دلایل تغییر آن را افزایش حجم فروش سهام شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ‌آهن گل‌گهر، افزایش درصد تقسیم سود شرکت‌های بین‌المللی صبا و تهیه مواد اولیه صبا نور، احتساب ذخیره کاهش ارزش سهام شرکت کابل‌های مخابراتی شهید قندی، اصلاح دوره هزینه بهره خرید سهام شرکت ملی صنایع مس ایران و سود حاصل از فروش یک دستگاه آپارتمان به شرکت تابعه اعلام کرده است.

مدیر مالی و اقتصادی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به پیش‌بینی سود اعلام شده از سوی این شرکت بورسی گفت: با توجه به سود تحقق یافته به نظر می‌رسد سهام «ومعادن» در قیمت‌های کنونی تابلوی بورس دارای ارزندگی باشد.

مرتضی علی‌اکبری افزود: «ومعادن» دارای پرتفوی ارزنده‌ای است که همواره با افزایش EPS مواجه شده است که مهمترین دلیل آن وجود سهام ارزنده در زیرمجموعه شرکت است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «ومعادن» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۳۳درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۳۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۰درصد افزایش نشان می‌دهد. هیات‌مدیره در نظر دارد ۱۰درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.