سیمان مازندران ۳۵ تومان سود به ازای هر سهم تصویب کرد

گروه بورس - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان مازندران پرداخت ۳۵۰ ریال سود برای هر سهم تصویب کرد. به گزارش خبرنگار ما، در این مجمع که با حضور ۹۵درصد سهامداران برگزار شد، علاوه بر تصویب سود صورت‌های مالی و ترازنامه سود و زیان شرکت به تصویب رسید. طی این جلسه مهندس زرکش، مدیرعامل شرکت، گزارش فعالیت سال ۸۶ را ارائه داد. همچنین در این مجمع روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شدند. جلسه مزبور به ریاست محمد مهجوری، دبیری محمد زرکش و نظارت اصفهانی و گودرزی اداره شد.

«سصوفی» ۵۳ تومان سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان صوفیان تقسیم مبلغ ۵۳ تومان سود به ازای هر سهم تصویب شد.

روز گذشته مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان صوفیان با حضور ۹۸/۸۴درصد از سهامداران شرکت برگزار شد. ریاست جلسه یاد شده بر عهده مهندس شفیعی بود. در این جلسه مهندس عالی به ارائه گزارش هیات‌مدیره پرداخت. همچنین آقای کلانتری معاون مالی سیمان صوفیان سمت دبیری جلسه مجمع را بر عهده داشت. پس از قرائت گزارش حسابرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی و ترازنامه سال مالی ۸۶ به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

آقایان کریمی (نماینده شرکت صدر تامین) و نجمی (نماینده شرکت سیمان ارومیه) بر این جلسه نظارت کردند.

تقسیم ۲۷۹ ریال سوددر مجمع سیمان ایلام

مجمع عمومی عادی سالانه سیمان ایلام روز گذشته تقسیم ۲۷۹ ریال سود برای هر سهم را تصویب کرد.

مجمع سیمان ایلام به ریاست مهدیان، نماینده سیمان تهران، نظارت رستمی، نماینده سرمایه‌گذاری امید و سیدصالحی، نماینده سیمان هرمزگان و حضور بیش از ۹۵درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع مدیرعامل شرکت با ارائه گزارش عملکرد سیمان ایلام طی سال ۸۶ به اقدامات انجام شده شرکت در زمینه کاهش هزینه‌های مالی سیمان ایلام از جمله تعدیل نیروی انسانی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در این شرکت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث حال حاضر سیمان ایلام مربوط به طرح توسعه خط ۲ شرکت است، خاطرنشان کرد: موافقت اصولی این طرح در سال ۸۲ و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده است. برآورد اولیه سرمایه‌‌گذاری طرح ۱۰۵میلیارد تومان بوده که با توجه به گذشت زمان، باید تجدیدنظر انجام شود.

قدمی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و حداقل ۴۰میلیارد تومان دیگر برای این طرح لازم است که با استفاده از تسهیلات و منابع بانکی و نیز از محل آورده سهامداران در قالب افزایش سرمایه خواهد بود. وی یادآور شد: در صورت تامین منابع تا پایان سال این خط به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سیمان ایلام در گزارش خود از فروش ۲۲۴میلیارد ریالی در سال ۸۶ خبر داد و افزود: این درحالی است که از مهرماه سال ۸۶ معافیت مالیاتی شرکت به پایان رسیده است و مالیات در حساب‌های شرکت محاسبه شده است.