گروه بورس- حمل‌ونقل پتروشیمی سود سال ۸۶ را با ۳۱۲ریال کاهش محقق کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «حپترو» در آخرین اطلاعات خود با هشت میلیارد ریال سرمایه سود هر سهم سال مالی ۸۶ را به طور خالص مبلغ دوهزار و ۱۵۴ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که حمل‌ونقل پتروشیمی در ۳۰دی ماه ۸۶ سود هر سهم را دوهزار و ۴۶۶ریال پیش‌بینی کرده بود.

شرکت دلایل تعدیل اخیر را عمدتا کاهش درآمد حمل ناشی از عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در قراردادهای حمل بنزین صادراتی، MEG صادراتی، محمولات شهری و بین شهری صادراتی، آمونیاک پتروشیمی اراک و کاوه سودا عنوان کرده است. هیات‌مدیره در نظر دارد معادل ۶۰درصد از سود عملکرد سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

حمل‌ونقل پتروشیمی خرید یک قطعه زمین به مساحت ۲۰هزار مترمربع در عسلویه جهت ایجاد ترمینال و قطعه زمین دیگری به مساحت ۹هزار مترمربع در بندر ماهشهر به منظور ایجاد پایانه و همچنین خرید ۲۰دستگاه کشنده و ۴۰دستگاه تانکر با برآورد سرمایه‌گذاری به ترتیب مبالغ ۳۴۰۰میلیون، ۱۳میلیارد و ۳۵۶میلیون و ۳۵میلیارد ریال و هزینه انجام شده به ترتیب مبالغ ۱۰۲۰، ۳۱۸۸ و ۷۵۰۰میلیون ریال را در دستور کار دارد.

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات‌مدیره برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۸میلیارد ریال به مبلغ ۴۸میلیارد ریال را در دستور کار دارد.