گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال سرمایه‌گذاری پتروشیمی در مقایسه با سال مالی قبل ۴۳درصد کاهش دارد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «وپترو» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به خردادماه را با یک هزار و ۸۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۱ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که شرکت در ۱۸مهرماه ۸۶ سود هر سهم را ۱۶۳ریال پیش‌بینی کرده بود که دلایل تعدیل را عمدتا ناشی از عدم امکان تحقق سود حاصل از فروش سهام شرکت پتروشیمی کارون به علت فروش نرفتن سهام مذکور اعلام کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد سرمایه‌گذاری پتروشیمی برای سال مالی منتهی به خردادماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۳۳درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۹۷درصد کاهش، سود عملیاتی ۳۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴۳درصد کاهش داشته است.

مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به خردادماه ۸۶، زیان انباشته تلفیقی مبلغ ۲۰۲میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۱۱ریال) بود. مطابق اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۸۷ را معادل ۹۰درصد به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. بدیهی است که تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود با توجه به صورت‌‌های مالی تلفیقی انجام خواهد گرفت. «وپترو» افزایش سرمایه را از مبلغ ۱۸۲۰میلیارد ریال به مبلغ ۳۶۴۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی در دست بررسی دارد. شرکت پیش‌بینی تلفیقی سال مالی ۸۷ را ارائه نکرده است.