گروه بورس- هیات‌مدیره نیروکلر مبلغ پیشنهادی تقسیم سود سال مالی ۸۶ خود را افزایش داد. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۴۲۲ ریال به ازای هر سهم از سود سال مالی ۱۳۸۶ جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. لازم به ذکر است که شرکت در ۲۴ دی ماه ۸۶ پیشنهاد تقسیم سود را مبلغ ۳۶۸ ریال به ازای هر سهم اعلام کرده بود.

نیروکلر همچنین برای هر سهم خود در پایان سال مالی منتهی به اسفند ۸۶ با ۴۹میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۴۲ ریال سود محقق کرده است.

این در حالی است که نیروکلر در ۲۸ بهمن ۸۶ پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ ۵۲۸ ریال اعلام کرده بود. شرکت دلایل تعدیل را افزایش مقدار و نرخ فروش، کاهش بهای تمام شده واردات و توزیع ۳۴۰ تن پرکلرین، کاهش هزینه‌های صادرات با توجه به کشش بازار داخلی و افزایش هزینه‌های مالی اعلام کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد نیروکلر برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۱۵درصد افزایش فروش، ۸درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۳۷درصد افزایش سود عملیاتی و ۳۰درصد افزایش سود پس از کسر مالیات نشان می‌دهد.