گروه بورس - ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «ومعادن» در مقایسه با بهای تمام‌شده ابتدای دوره معادل ۱۸۴درصد افزایش نشان می‌دهد .براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، معادن و فلزات طی فروردین‌ماه سهام ۲۳ شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت که بهای تمام‌شده سهام مزبور چهار هزار و ۶۱۴میلیارد و ۶۹۷میلیون ریال بود.صورت وضعیت پرتفوی «ومعادن» ماه گذشته شامل ۲۱درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۷۳درصد فلزات اساسی، چهار درصد ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و دو درصد سایر موارد بود.

شایان ذکر است که گروه استخراج کانه‌های فلزی با رشد ۹۲۷درصدی ارزش بازار پایان دوره در مقایسه با بهای تمام‌شده ابتدای دوره، بیشترین رشد را در گروه‌های زیرمجموعه «ومعادن» داشت. همچنین بهای تمام‌شده گروه استخراج کانه‌های فلزی در پایان دوره با سه میلیارد و ۳۱۹میلیون ریال کاهش به ۸۶۸میلیارد و ۳۲۳میلیون ریال رسید. به این ترتیب ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس «ومعادن» طی فروردین‌ماه مبلغ ۱۰میلیارد و ۳۸۳میلیون ریال بود.همچنین «ومعادن» ماه گذشته سهام شرکت شاهد را با دو میلیارد و ۳۴۶میلیون ریال بهای تمام‌شده تحصیل کرد. از سوی دیگر «ومعادن» در این ماه مبلغ ۳۲۰۰میلیون ریال بابت علی‌الحساب افزایش سرمایه آهن و فولاد ارفع پرداخت کرد. همچنین مبلغ ۹۹۸میلیون ریال برای شرکت در افزایش سرمایه سی ولکس کالا و خرید سهام از فولاد کاویان در صورت‌های مالی پرداخت کرد.

«ومعادن» با ۷۰میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال بهای تمام‌ شده توانست تعداد ۵۰۰هزار سهم شرکت ایمپادکو (معادل ۲۰درصد) را تحصیل کرد.