گروه بورس- بازار فرابورس به تبعیت از بورس اوراق بهادار اولین روز کاری هفته را با رکود فراوان آغاز کرد، به طوری که در مجموع در این بازار تنها 19 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 114 میلیارد ریال خرید و فروش شد.

به گزارش خبرنگار ما، در بازار بی‌انگیزه دیروز و به‌رغم افت چشمگیر معاملات، فلزی‌های حاضر در فرابورس، معاملات پررونقی داشتند. به طوری که ذوب‌آهن اصفهان خرید و فروش 7/8 میلیون سهم به ارزش 4/15 میلیارد ریال را به ثبت رساند.
فولاد صبانور نیز شاهد دادوستد ۲/۱ میلیون سهم به ارزش ۲۲ میلیارد ریال بود.
در بازار ابزارهای نوین مالی نیز اوراق اجاره جوپار با جابه‌جایی 10 هزار برگه در صدر معاملات قرار گرفت. اوراق اجاره ماهان2، اجاره امید، مشارکت مسکن مهر و اجاره سامان نیز هر کدام به ترتیب با مبادله 2/4، 7/2، 6/1 و 3/1 هزار برگه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
در بازار پایه نیز بهشت پارس صدرنشین معاملات شد و خرید و فروش ۴ میلیون سهم به ارزش ۴/۷ میلیارد را به ثبت رساند.در این بازار ۱۴ نماد دیگر نیز شاهد دادوستد اوراق خود بودند که در این میان می‌توان به معاملات نمادهای فن‌آوا، پتروشیمی زنجان، پتروشیمی امیرکبیر و بانک حکمت ایرانیان اشاره کرد. همچنین در این بخش، ۱۲۴ هزار سهم «فرابورس» و ۱۴ هزار سهم «بورس» به صورت توافقی معامله شد.
نبود خریدار برای بلوک «آلومینیوم جنوب»
در همین حال روز گذشته بلوک ۴۹ درصدی سهام شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به دلیل نبود خریدار روی میز فروش باقی ماند.
73 میلیون و500 هزار سهم شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب معادل 49 درصد از سهام این شرکت به نرخ پایه هر سهم هزار ریال، در بازار سوم عرضه شد که خریداری نداشت.
این شرکت ۱۵۰میلیارد ریالی در زمینه تاسیس و ایجاد کارخانجات تولید و ساخت انواع محصولات آلومینیوم و آلیاژهای مربوطه در هر رده از صنعت آلومینیوم و فروش آنها در داخل و خارج فعالیت می‌کند.