گروه بنگاه‌ها- بیمه سینا نیمه دوم امسال به بورس راه می‌یابد.

فریدون صفر خانلو، مدیرعامل شرکت بیمه سینا در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ضمن بیان مطلب فوق گفت: بیمه سینا در سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی ارزش پرتفوی خود همراه بود که رقم آن به بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است. وی به آماده شدن صورت‌های مالی شرکت اشاره کرد و تصریح کرد: در اوایل خردادماه سال جاری پس از اتمام بررسی صورت‌های مالی شرکت، اقدام به برگزاری مجمع خواهیم کرد.

صفر خانلو با اشاره به اینکه بیمه سینا رتبه چهارم را در میان سایه شرکت‌های بیمه‌ای از حیث تعداد شعب دارا است، افزود: در برنامه سال ۹۱ قصد داریم تا تعداد نمایندگی‌های بیمه را به ۵۰۰ شعبه ارتقا دهیم و در میان‌مدت در گسترش بیمه زندگی گام اساسی برداریم.

این مقام مسوول با تاکید بر نداشتن برنامه افزایش سرمایه شرکت اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه بیمه سینا معادل ۴۰ میلیارد تومان است، اما ذخایر فنی شرکت شیراز ۱۰۰ میلیارد تومان است که اگر نیاز باشد نسبت به افزایش سرمایه اقدام می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ۵۰ درصد حجم پرتفوی بیمه سینا به بیمه درمان تکمیلی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: معادل ۱۲۰ میلیارد تومان از بیمه‌ درمان تکمیلی برای بیمه سینا درآمدزایی شده است.

صفر خانلو یادآور شد که نسبت خسارت این شرکت‌ها همانند سایر شرکت‌های بیمه حدود ۶۰ درصد است.

به گفته وی، بیمه سینا با ترکیب فعلی پرتفوی خود که شامل ۵۰ درصد بیمه درمان تکمیلی، ۲۰ درصد اتومبیل و ۳۰ درصد مهندسی و مسوولیت و سایر است، در بین هشت شرکت برتر بیمه‌ای قرار دارد و برای نخستین بار در میان ۱۵۰ شرکت برتر از نظر میزان فروش قرار گرفته است.