گروه بنگاه‌ها- آمارها نشان می‌دهد سرمایه‌گذارانی که نگاه طولانی مدت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارند، توانسته‌اند سود قابل قبولی کسب کنند. مجتبی شهبازیان مدیر روابط عمومی شرکت کارگزاری بهگزین در حاشیه ششمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در نشستی خبری اعلام کرد: به استناد گزارش‌های مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، متوسط بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام در سال ۱۳۹۰ رقم ۸۸/۱۱ درصد بوده که صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سینا با مدیریت پرتفوی متنوع با میانگین چهارده بار گردش طی همان سال توانست بیش از ۴ برابر متوسط بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری را داشته باشد، تا پربازده‌ترین صندوق سال ۹۰ باشد.

وی با اشاره به اینکه بازدهی این صندوق در سه ماهه اخیر ۷/۲۴ درصد بوده، ادامه داد: ۳۰ درصد پرتفوی را اوراق مشارکت، ۵/۱۶ درصد را صنعت فلزات اساسی و ۱۷ درصد را کانه‌های فلزی تشکیل می‌دهند.

شهبازیان با اشاره به ثبات بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سینا در دوره‌های مختلف، افزود: با توجه به روند یک سال گذشته صندوق انتظار می‌رود که بتوانیم به رشد پایدار خود ادامه دهیم. این در حالی است که در سال ۹۱ با لحاظ پارامترهای اقتصادی مانند نرخ ارز، روند تولید داخلی و گردش پرتفوی صندوق، همچنان بازده خوبی برای سرمایه‌گذاران صندوق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: همانطور که مدیران بازار سرمایه تاکید می‌کنند، بهتر است کسانی که با پول اندک و دانش کم قصد سرمایه‌گذاری دارند، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند. شهبازیان یادآور شد: به علاوه این افراد نباید به صورت سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت وارد این حوزه شوند، چرا که به طور معمول سرمایه‌گذاری ماندگار و طولانی مدت در این صندوق‌ها با سود همراه است.