گروه بورس- هدیه لطفی: اشتیاق سهامداران برای خرید امتیازات تسهیلات بانک مسکن، باعث متعادل شدن جو روانی بازار فرابورس در روز گذشته شد و توانست کمی از شرایط منفی روزهای اخیر بکاهد.
به گزارش خبرنگار ما، در این روز تمامی امتیازات مسکن دوره‌های مختلف با صف خرید روبه‌رو شدند و در پی آن هر کدام رشد قیمتی ۴ درصد را در محدوده ۶۸ هزار تومان تجربه کردند.

در این بازار صف خرید توکاریل همچنان پابرجا بود، به طوری که در نهایت به 19 میلیون سهم رسید. همچنین هر سهم این شرکت با نوسان مثبت 5 درصدی به نرخ پایانی 2907 ریال رسید و معامله 112 هزار سهم به ارزش 326 میلیون ریال را به ثبت رساند.
در همین حال بانک ایران‌زمین نیز با جابه‌جایی بلوک ۲/۱۸ میلیون سهم به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در صدر معاملات دیروز قرار گرفت.
اوراق مشارکت نارنجستان، فولاد صبانور و اجاره جوپار نیز هر کدام به ترتیب مبادلات 23، 22 و 20 میلیارد ریالی را رقم زدند و در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
در بازار پایه نیز نماد معاملاتی فن‌آوا با خرید و فروش بیش از یک میلیون سهم به ارزش ۳/۲ میلیارد ریال به عنوان پرمعامله‌ترین نماد شناخته شد. در این بازار ۱۴ نماد دیگر نیز شاهد جابه‌جایی اوراق خود بودند که در این میان می‌توان به معامله سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه شمال، آینده‌سازان بهشت پارس، بانک حکمت ایرانیان و پتروشیمی امیرکبیر اشاره کرد.
در مجموع روز گذشته از 58 نماد معامله شده در بازار، 35 نماد با افزایش نرخ، 13 نماد با افت قیمت و 10 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.
دیروز، حجم و ارزش کل معاملات نسبت به روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشت و در مجموع جابه‌جایی ۳/۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵/۱۴۵ میلیارد ریال در سامانه معاملاتی این بازار به ثبت رسید.