گروه بنگاه‌ها- پایانه کانتینری ۱۵ هکتاری بندر امام خمینی (ره) با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذاری میلیاردی شرکت تایدواتر خاورمیانه به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه به نقل از ناحیه خوزستان در راستای سرمایه گذاری‌های شرکت تایدواتر خاورمیانه در استان خوزستان و به منظور ارتقای قابلیت‌های لجستیکی بندر امام خمینی(ره) و توسعه زمینه‌های خدمات رسانی به صاحبان کالا، خطوط و شرکت‌های کشتیرانی، سایت نگهداری کانتینرهای خالی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) توسط شرکت تایدواتر خاورمیانه به بهره برداری رسید.

محوطه نگهداری کانتینرهای خالی با مساحت ۱۵ هکتار و ظرفیت عملیاتی ۱۰۰۰ TEU کانتینر در اختیار شرکت بیکران قشم قرار گرفت و با انجام مراحل زیرسازی، شیب بندی و تسطیح با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال، محوطه سایت در پایان فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

بنا بر همین گزارش در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، با دپو و چیدمان ۸۰ TEU کانتینر خالی وارد شده از بندر خرمشهر این سایت فعالیت خود را آغاز کرد.

تحویل گیری و چیدمان انواع کانتینرهای خالی برگشتی از شهرستان‌ها، دپو و نگهداری کانتینرهای ورودی از کشتی به تفکیک خطوط و شرکت‌های کشتیرانی، انتقال کانتینرهای خالی از محل دپو به محل مارشالینگ یارد ترمینال کانتینری جهت بارگیری، ارائه خدمات استافینگ جهت محمولات صادراتی و... از جمله خدمات قابل ارائه به صاحبان کالا و خطوط و شرکت‌های کشتیرانی است.