سنا- برگزاری مجامع سالانه فرصتی استثنایی برای سهامداران محسوب می‌شود تا از نزدیک ابهامات خود را با مدیران شرکت‌ها در میان بگذارند.

علیرضا کدیور با بیان مطلب بالا گفت: با پایان یافتن سال شمسی، سال مالی بیشتر شرکت‌های بورسی به پایان رسیده است که بر اساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار باید تا پایان تیرماه امسال، مجامع سالانه خود را برگزار کنند. وی ادامه داد: بنابراین یکی از داغ‌ترین مباحث این روزهای بازار سهام، برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی است که سهامداران و شرکت‌ها تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مجامع از دو جنبه یک فرصت استثنایی برای سهامداران به شمار می‌رود، گفت: همزمان با برگزاری مجامع، سهامداران می‌توانند به صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌ها دسترسی پیدا کنند که این صورت‌های مالی حسابرسی شده ،اطلاعات باارزشی را در اختیار آنان قرار می‌دهد و می‌تواند بسیاری از ابهامات را برطرف کند.

کدیور با بیان اینکه مجامع، فرصت خوبی برای ارتباط مستقیم و نزدیک مدیران و سهامداران است، اظهارکرد: سهامداران می‌توانند در مجامع ابهامات خود از مدیران سوال کنند و چنین فرصتی تنها یک بار در سال و آن هم در مجامع سالانه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به آرامش سیاسی ایجاد شده در حوزه سیاست داخلی و خارجی تصریح کرد: در این شرایط بورس، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاران است که می‌توانند با آرامش بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به نوسانات نرخ ارز در سال گذشته و ماه ابتدایی سال ۹۱، به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که به صادرات محصولات و مواد خام متکی هستند، طی هفته آینده در بورس پیشرو باشند.

وی با اشاره به اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه شرکت‌های بورسی باید ملاحظاتی را در تسعیر نرخ ارز در پیش گیرند، به سهامداران توصیه کرد که توجه لازم را در این زمینه داشته باشند، زیرا ممکن است که خوش بینی‌ها به اندازه ای که سرمایه‌گذاران انتظار دارند، محقق نشود.

کدیور همچنین به تصمیم دیگر بانک مرکزی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ ارز مسافری نیز می‌تواند عاملی برای نوسان جزئی نرخ ارز در هفته جاری باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بخش عمده بورس ایران را شرکت‌هایی تشکیل می‌دهند که به صادرات وابسته اند، خاطرنشان کرد: چنین شرکت‌هایی از افزایش نرخ ارز منتفع می‌شوند به طوری که افزایش نرخ ارز می‌تواند برای شرکت‌های بورسی

مفید باشد.