گروه بورس- هدیه لطفی: معاملات بازار فرابورس در روز گذشته به مدد مبادلات پرحجم اوراق، رونق کم‌جانی را تجربه کرد. به طوری که در مجموع دیروز حدود 17 میلیون برگه اوراق بهادار خرید و فروش شد و ارزش کل معاملات با 88 درصد افزایش نسبت به روز یکشنبه به رقم 268 میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار ما، حدود نیمی از معاملات دیروز فرابورس در بازار ابزارهای نوین مالی شکل گرفت. به طوری که اوراق اجاره ماهان۱، مشارکت نارنجستان، گواهی سپرده سعدی و اجاره ماهان۲ هر کدام به ترتیب معاملات ۵/۴۳، ۳۴، ۳۱ و ۶/۲۶ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند. فولاد صبانور نیز با خرید و فروش ۵/۱ میلیون سهم به ارزش ۶/۳۲ میلیارد ریال معاملات پررونقی را تجربه کرد.
این در حالی است که به علت عدم عرضه توکاریل، همچنان صف خرید سنگین 29 میلیون سهمی برای آن باقی ماند و تنها 12 هزار سهم مزبور به ارزش 22 میلیون ریالی دادوستد شد.بالاست نیز دیگر نمادی بود که با تشکیل صف خرید به کار خود پایان داد به این ترتیب هر سهم آن 5 درصد رشد قیمت را تجربه کرد.در مجموع بازار دیروز 54 نماد شاهد معامله اوراق بهادار خود بودند که در این میان 34 نماد با افت قیمت، 10 نماد با افزایش نرخ و مابقی بدون تغییر قیمت بودند.همچنین در پایان معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایرانیان به دلیل تعدیل در اطلاعات پیش‌بینی سال مالی 91 متوقف شد.افزون بر این در بازار پایه نیز 12 نماد به خرید و فروش سهام خود پرداختند که آینده‌سازان بهشت پارس با مبادله 5/1 میلیون سهم به ارزش 9/2 میلیارد ریال به عنوان پرمعامله‌ترین نماد شناخته شد. بانک حکمت ایرانیان، پتروشیمی ممسنی، پتروشیمی امیرکبیر و پتروشیمی لردگان نیز از دیگر نمادهای معامله شده در این بازار بودند.