فارس- عضو شورای عالی بورس از طرح تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس نهم خبر داد و گفت: اصلاح نظام تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی به ویژه ساز و کار کاهش نرخ تامین مالی در مجلس آینده پیگیری خواهد شد. محمدرضا پورابراهیمی در خصوص حضور خود در مجلس نهم و احتمال فعالیتش در کمیسیون اقتصادی، اظهار کرد: در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و در دور جدید نیز چند نفر از نمایندگان منتخب در حوزه تخصصی بازار سرمایه حضور دارند.

تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس نهم

وی افزود: بر این اساس در تلاشیم که با حضور نمایندگانی که از تخصص خوبی در بازار سرمایه برخوردار هستند فراکسیون بازار سرمایه را در مجلس نهم تشکیل دهیم تا یکی از محورهای اصلی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و کمیسیون اقتصادی مجلس باشد. این نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تشکیل این فراکسیون باعث ارتقای بازار سرمایه شده و موجب می‌شود این بازار سهم مناسبی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد. پورابراهیمی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری و حرکت به سمت اولویت‌های اقتصادی، بیان کرد: باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی صورت گیرد. در این رابطه چند محور را به عنوان محورهای اساسی مباحث اقتصادی مجلس نهم می‌توان در دستور کار قرار داد تا در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد.

طرح اصلاح نظام تامین مالی و تحول موسسات و نهادهای مالی

این عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های فعلی نظام موضوع تولید ملی است، طرح اصلاح نظام تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی به ویژه ساز و کار کاهش نرخ تامین مالی که مهم‌ترین عامل در افزایش بهای تمام شده محصولات کشور در مقایسه با محصولات سایر کشور‌ها است در دستور کار خواهد بود.

وی گفت: یکی دیگر از موارد مطرح، پیگیری طرح تحول موسسات و نهادهای مالی در حوزه اقتصاد کشور است که می‌تواند نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا کند. این طرح آماده شده و در اولین فرصت مطرح خواهد شد. همچنین، احکام قانون برنامه پنجم در خصوص بازار سرمایه نیز در مجلس پیگیری خواهد شد. پورابراهیمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بانک مرکزی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ نهاد‌های مالی برای پیشبرد اهداف اقتصادی نیز پیگیری خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه سابقه فعالیت در حوزه بازار سرمایه را دارم در یکی از کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی مجلس، (کمیسیون اقتصادی یا کمیسیون برنامه و بودجه) فعالیت خواهم کرد.

قانون بازار سرمایه نیازی به تغییر ندارد

این نماینده مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی نیازی به تغییر در قوانین بازار سرمایه احساس می‌شود، اعلام کرد: به عقیده من، قانون بازار سرمایه ایران نوپا بوده و برخی از این قوانین مربوط به سال ۸۴ و برخی دیگر مربوط به سال ۸۸ است بنابراین از جامعیت خوبی برخوردار بوده و ضرورتی در تغییر آن احساس نمی‌شود.