گروه بنگاه‌ها- بر اساس اعلام رسمی مرکز رسیدگی به شکایات مردمی ریاست جمهوری، ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی واگذار نشده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، در نامه ارسال شده از سوی مرکز رسیدگی به شکایات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به نامه یکی از سهامداران شرکت تایدواتر در سفر اخیر استانی رییس‌جمهور اعلام شد: ترمینال دوم بندر شهید رجایی واگذار نشده است. در این نامه که به امضای معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده ویژه اعزامی از سوی وزیر به استان هرمزگان ارسال شده، آمده است: «بر اساس اطلاع واصله ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی به طور قطع واگذار نگردیده و تا این لحظه اطلاع دقیقی از

نتیجه آن نمی‌باشد.»

در همین حال معاون امور کانتینر و لجستیک شرکت تایدواتر خاورمیانه از افزایش فعالیت های بخش خصوصی کشورمان در حوزه کشتیرانی اقیانوس هند خبر داد.

علیرضا چشم‌جهان تصریح کرد: شبکه حمل و نقل دریایى شرکت تایدواتر خاورمیانه در دریای عمان و اقیانوس هند گسترش مى‌یابد.

وی افزود: هم اکنون سرویس دریایى شرکت تایدواتر خاورمیانه بین بنادر ایرانى حاشیه خلیج فارس و دریای عمان مشغول فعالیت است و با اجرای برنامه های افزایش تعداد و ظرفیت واحدهای شناور، دامنه خدمات حمل و نقل دریایى کانتینری این شرکت به بنادر کشورهای عمان و هند نیز خواهد رسید.

معاون امور کانتینر و لجستیک شرکت تایدواتر خاورمیانه افزود: توسعه شبکه حمل‌ونقل‌ دریایى فوق‌الذکر نه تنها از ترافیک جاده های موازی نوار ساحلى جنوب کشور و مشکلات حاشیه ای آن‌ مى‌کاهد، بلکه موجب خواهد شد تا وارد کنندگان و صادر‌کنندگان از فرصت‌های بیشتری برای جابه‌جایى آسان، ایمن، سریع‌ و ارزان تر محمولات‌شان بین بنادر ایرانى و همچنین بنادر کشورهای عمان و هندوستان برخوردار شوند.

چشم جهان با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت به کارگیری سرمایه های ملی، شکل‌گیری سرویسهای منظم دریایى برای حمل کالاهای کانتینری از سوی شرکت تایدواتر را گامی موثر برای بهسازی شیوه‌های فعلی حمل و نقل بین بنادر داخلی و همچنین تولید ثروت برای اقتصاد کشور از طریق حضور فعال و موثر در عرصه کشتیرانی بین‌المللی دانست.