سبا- کانون کارگزاران بورس با همکاری کانون نهادهای سرمایه گذاری «همایش تبیین جایگاه فراکسیون بازار سرمایه در مجلس نهم» را در اردیبهشت‌ماه با هدف طرح برنامه‌های آتی نمایندگان منتخب مردم در مجلس برگزار خواهد کرد. دبیر‌کل کانون با اشاره به دلایل برگزاری این گردهمایی گفت: برخی از مدیران بازار سرمایه، به عنوان نماینده منتخب مردم در مجلس نهم شورای اسلامی حضور یافته و قصد دارند فراکسیون بازار سرمایه را در مجلس تشکیل و ارتباط مجلس با مباحث تخصصی این بازار را تقویت نمایند.

میرصانعی تصریح کرد: این فراکسیون در نظر دارد، جلسات مشترکی با نهادهای مختلف بازار سرمایه تشکیل داده و مباحث کارشناسی بازار سرمایه را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند.

به گفته میرصانعی در این گردهمایی، علاوه بر طرح و عنوان برنامه‌های مرتبط با بازار سرمایه توسط نمایندگان منتخب مردم در مجلس نهم، نحوه همکاری و تعامل این فراکسیون با فعالان بازار سرمایه بررسی می‌شود. همچنین کارشناسان و مدیران نهادهای مالی و تشکل‌های خود انتظام می‌توانند نظرات خود را در زمینه راه‌های ارتباطی فی‌مابین، در این همایش مطرح و ابهامات خود را در این خصوص برطرف کنند.

وی افزود: با توجه به توان تخصصی این نمایندگان امید است تشکیل این فراکسیون به توسعه بازار سرمایه و حل مشکلات پیش رو کمک نماید.

سخنرانان این همایش آقایان مهندس باهنر نایب رییس‌ مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، دکتر پورابراهیمی نماینده منتخب مردم در مجلس نهم و عضو شورای عالی بورس، دکتر حسن نژاد نماینده منتخب مردم در مجلس نهم و مدیرعامل کارگزاری رضوی، دکتر عثمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مهندس حسن پور نماینده مجلس و عضو شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی می‌باشند.

این همایش در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.