سنا- نماینده منتخب مردم کرمان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سرمایه بهترین مکان برای تامین مالی برای حمایت از تولید ملی است.

محمدرضا پورابراهیمی درباره نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: حمایت از تولید ملی با تامین مالی برای بنگاه‌ها امکان‌پذیر است که این اتفاق باید از طریق بازار سرمایه توسعه یابد. عضو شورای عالی بورس معتقد است: تامین مالی با نرخ مناسب از طریق بازار سرمایه، محرک توسعه اقتصادی است که باعث تحقق اهداف شعار امسال می‌شود.

وی افزود: فضای بازار سرمایه برای تامین مالی فراهم است البته در سال‌های اخیر تامین مالی از طریق بازار سرمایه بیشتر شده و گرایش‌ها به تامین مالی از طریق بازار سرمایه به جای بازار پول افزایش یافته است که این امر باید گسترش یابد. وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به حرکت اقتصاد ایران از بازار پول محور به سمت بازار سرمایه محور می‌توان به توسعه تولید ملی و حمایت از تولید و سرمایه از طریق بازار سرمایه امیدوار بود. پورابراهیمی مهم‌ترین‌ اقدام را در راستای حمایت از تولید ملی، کاهش بهای تمام شده دانست و گفت: امروزه یکی از نقاط ضعف تولید ملی، بحث بهای تمام شده است. به همین دلیل است که کالای داخلی از لحاظ قیمت با کالای وارداتی با وجود گمرکی زیاد، قابل رقابت نیستند؛ زیرا بهای تمام شده در تولید ما بالاست.

این در حالی است که کاهش هزینه تامین مالی و بهای تمام شده کالاهای تولیدی، مهم‌ترین‌ فاکتورهای موفقیت بنگاه‌های اقتصادی هستند.