گروه بنگاه‌ها- فرآورده‌های نسوز پارس در حالی برای سال ۹۱ مبلغ ۱۷ ریال سود پیش‌بینی کرد که زیان انباشته این شرکت معادل ۱۳۹ درصد سرمایه آن است.

براساس اطلاعات حسابرسی شده، نسوز پارس درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذرماه امسال را با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۷ ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که پیش‌بینی سود ۱۱۴ ریالی نسوز پارس برای سال مالی ۹۰ در پایان سال مالی مزبور به زیان ۳۴۳ ریالی برای هر سهم تبدیل شده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال نسوز پارس در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰ درصد افزایش و سود عملیاتی ۴۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مطابق اطلاعات ارائه شده میزان مصارف ارزی شرکت در پیش‌بینی سال مالی ۹۱ جهت خرید مواد اولیه مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۷۳۲ دلار و نرخ برابری آن ۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال محاسبه شده است.

مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به آذرماه زیان انباشته شرکت مبلغ ۱۳۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال (مبلغ ۱۳۸۶ ریال به ازای هر سهم و معادل ۱۳۹ درصد سرمایه شرکت) است و بر این اساس سرمایه‌گذاران باید به مشمولیت در مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت توجه کنند.