فارس- مدیرعامل سرمایه‌گذاری استان تهران پیشنهاد ایجاد کمیته‌ای برای هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با سهام عدالت و تحول در اجرایی شدن اصل ۴۴ را ارائه‌ کرد.

علی متولی ‌ با اشاره به وجود مشکلاتی در اجرای کامل مفاد اصل ۴۴ از جمله سهام عدالت و پابرجا بودن موانع حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار سهام، ایجاد کمیته‌ای برای هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با سهام عدالت و تحول در اجرایی شدن اصل ۴۴ را پیشنهاد کرد. وی اظهار کرد: نهادهایی مانند سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس، کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و دولت در موضوع سهام عدالت نقش دارند اما تاکنون در حل موانع و مشکلات ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی اتفاقی رخ نداده است. بنابراین پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای با نظارت وزیر اقتصاد داده شده تا این مساله حل و فصل شود.

این مقام مسوول‌ نام کمیته پیشنهادی را کمیته ایجاد هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با سهام عدالت و تحول در اجرایی شدن قانون اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام کرد و گفت: اعضای این کمیته می توانند شامل مسوولانی چون نمایندگان ریاست‌جمهوری و وزیر اقتصاد، روسای سازمان‌های بورس و خصوصی‌سازی یا معاون واگذاری امور سهام، مدیرعامل اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت، دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشند.

متولی ادامه داد: محورها و مباحث به منظور تصمیم‌گیری این کمیته هم بر ۷ موضوع آسیب‌شناسی سهام عدالت و شناسایی موانع اصلی، تعیین تکلیف نهایی در مورد سهامداران مشمول سهام عدالت، بررسی چگونگی سهام واگذار شده به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تعیین دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری به قیمت روز برای افزایش سرمایه،‌ تعیین نحوه مالکیت و مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر شرکت‌های سرمایه‌پذیر،‌ تعیین چگونگی تخصیص سهام به سهامداران عدالت و بررسی خطرات و تهدیدات ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بورس و ارائه راهکار باشد.

وی در مورد نتایج مورد انتظار از وجود چنین کمیته‌ای هم توضیح داد: تعیین تکلیف نهایی تعداد سهامداران،‌ دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ‌نحوه ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بورس و چگونگی واگذاری سهام به سهامداران عدالت، از جمله خروجی‌های چنین کمیته‌ای است که می تواند طی ۶ ماه حاصل شود.