گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ۱۰ درصد از سهام فولاد صبانور را ۲۸ فروردین ماه عرضه می‌کند.

مرتضی علی‌اکبری، مدیر مالی و اقتصادی «ومعادن» در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: سرمایه این شرکت ۲۴۰ میلیارد ریال است و براساس مقررات ۲۴ میلیون سهم آن عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال عرضه بلوکی این سهم پس از عرضه خرد گفت: در حال حاضر هیات‌مدیره چنین برنامه‌ای را در دستور کار ندارد.

وی تصریح کرد: این شرکت سه معدن در اختیار دارد که ذخیره قطعی آنها ۵۰ میلیون تن است و با اکتشافاتی که صورت خواهد گرفت، این ذخیره احتمالی به ۷۰ میلیون تن نیز می‌رسد. به گفته وی، پروانه بهره‌برداری از این معادن متعلق به فولاد صبانور است. علی‌اکبری با اشاره به اینکه عمده محصولات شرکت صادراتی است، گفت: در حال حاضر این شرکت دو طرح توسعه کنسانتره با عیار ۶۸ درصد در دست دارد که یکی با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن واقع در معادن باباعلی و گلالی است و در سال ۹۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. طرح دیگر نیز با ظرفیت یک‌میلیون تن در معادن «شهرک» در کردستان قرار دارد که فاز اول آن در سال ۹۱ و فاز دوم در سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد. وی ۹۷ درصد از سهام فولاد صبانور را متعلق به «ومعادن» و ۳ درصد باقی را متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه دانست. یادآور می‌شود، آخرین پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت برای سال ۹۰ معادل دو هزار و ۱۱۶ ریال و برای سال ۹۱ هم با ۶۴۶ ریال افزایش نسبت به سال قبل معادل دوهزار و ۷۶۲ ریال سود پیش‌بینی شده است. جلسه معارفه فولاد صبانور نیز ۲۷ فروردین‌ماه در هتل سیمرغ برگزار خواهد شد.