سنا- هیچ‌گاه تصمیمی مبنی بر حذف پست بانک از لیست واگذاری شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ وجود نداشت.

رییس‌ کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: تصمیم‌گیری درخصوص پست بانک در دستور کار مجلس بود، اما با توجه به اینکه امروز لایحه جامع آبخیزداری و منابع طبیعی در مجلس مطرح شد و از آنجا که این طرح بیش از ۱۰۰ ماده دارد، امکان بررسی طرح تغییر نحوه واگذاری پست بانک در مجلس هشتم بسیار ضعیف است، زیرا این مجلس در نهایت تا دو هفته دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. حمیدرضا فولادگر تصریح کرد: اگر به فرض این طرح به تصویب هم می‌رسید، با طرح اولیه تفاوت داشت، زیرا کمیسیون اقتصادی عنوان طرح را از «طرح خروج پست بانک از لیست واگذاری‌ها» به «طرح نحوه واگذاری پست بانک» تغییر داده است، بنابراین خروج پست بانک از لیست واگذاری‌ها خود به خود منتفی است.

وی با اشاره به اینکه مبنای گزارش کمیسیون بر مبنای عنوان طرح بوده، ابراز کرد: بر اساس این گزارش، تا پایان برنامه پنجم توسعه واگذاری‌ها به نحوی ادامه می‌یابد که غیر از سهام عدالت، سهام دولت غالب باشد که این موضوع به این معنا است که باید واگذاری‌ها ادامه یابد، بنابراین واگذاری سهام پست بانک نیز باید با همین شیب ادامه یابد.

رییس‌ کمیسیون اصل ۴۴ مجلس افزود: چنانچه با احتمال نزدیک به صفر، این طرح در مجلس هشتم نیز بررسی می‌شد، معنای آن خروج پست بانک از فهرست واگذاری‌ها نبود، گفت: هدف تغییر در نحوه واگذاری است نه خروج پست بانک از فهرست واگذاری‌ها، زیرا بر اساس برنامه‌‌ریزی‌ها مقرر شده بود تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم غالب دولتی پست بانک بدون احتساب سهام عدالت باقی بماند که به معنای تداوم واگذاری است.

وی با بیان اینکه تقریبا احتمال بررسی این طرح در مجلس هشتم وجود ندارد، ابراز کرد: بنابراین طرح بررسی تغییر نحوه واگذاری پست بانک به مجلس نهم منتقل می‌شود و بررسی طرح‌های باقیمانده از دوره قبل، در مجلس جدید نیازمند امضای ۲۵ نماینده است تا دوباره به جریان افتد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در مجموع با این شرایط، دولت خدمات پست بانک را ادامه می‌دهد، زیرا از سهامداران این شرکت محسوب می‌شود و سهامداران بورسی پست بانک هم نباید نگران باشد، زیرا سهام همچنان ارزشمند بوده و واگذاری با همین روند ادامه می‌یابد.

وی همچنین درباره برگزاری مجمع پست‌بانک تاکید کرد: از لحاظ قانونی این شرکت باید هر چه سریع‌تر مجمع خود را برگزار کرده و اطلاعات را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کند.

فولادگر تاکید کرد: اصل ۴۴ سر جای خود است و خروج پست بانک از فهرست واگذاری‌ها هرگز در برنامه نبوده است، زیرا این موضوع خلاف سیاست‌ها است و تنها موضوع مطرح این بود که سهام دولت در این شرکت تا پایان برنامه پنجم توسعه باقی بماند، تا دولت بتواند خدمات خود را بهتر انجام دهد.