گروه بورس- اعظم شریفی: بازار فرابورس در معاملات روز گذشته با روند مثبت گروه پتروشیمی همراه بود تا مارون و زاگرس یکه‌تاز بازار فرابورس باشند.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، صف خرید پیوسته زاگرس در حالی قیمت این سهم را تا ۱۵۷۱۶ ریال افزایش داده که این نماد همچنان در بین معامله‌گران پرطرفدار است.

این در حالی است که مارون به‌رغم نوسانات مثبت همچنان در مرز 1850 تومان معاملات کم‌حجم‌تری را شاهد است. به این ترتیب پتروشیمی‌های فرابورس توانستند روز گذشته ارزش 23 میلیارد ریالی را برای این بازار رقم بزنند. در همین حال معامله بلوک 25میلیون سهمی میدکو در آستانه برگزاری مجمع سالانه این شرکت در 30 فروردین‌ماه در حالی در قیمت 2249 ریال رقم خورد که این نماد در پایان با قیمت 2248 ریال و حجم معاملات 7/27 میلیون سهمی به کار خود پایان داد. بر این اساس میدکو بیش از نیمی از معاملات 53 میلیون سهمی بازار دیروز فرابورس را به خود اختصاص داد. همچنین از 193 میلیارد ارزش معاملات دیروز فرابورس بیش از 62 میلیارد ریال آن به نماد میدکو اختصاص داشت.
«ذوب‌آهن» همچنان پربیننده بود
ذوب‌آهن نیز مطابق معمول دیگر نماد مورد توجه در فرابورس که با جابه‌جایی 6/11 میلیون سهمی ارزشی معادل 21 میلیارد ریال را به ارمغان آورد و با 7/3 درصد افزایش نرخ مواجه شد.
در سوی دیگر نمادهای ساختمانی فرابورس دیروز در نوسان‌های منفی با روندی کاهش معاملات کم‌حجمی را شاهد بودند. مسکن تهران، باغمیشه، مسکن شمال شرق و آس‌پ به ترتیب با ۲ درصد، ۸/۱، یک و ۳/۱ درصد کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.
در همین حال در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه‌جایی 14 هزار و 780 برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب 8 هزار و 100 برگه مشارکت نارنجستان، 7 هزار و 210 اجاره سامان، 4 هزار و180 برگه اجاره ماهان2، 3 هزار و 890 برگه اجاره ماهان و هزار و 105 برگه مشارکت مسکن مهر به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابه‌جا شد.
همچنین، اوراق اجاره واسط مالی خرداد در نماد معاملاتی جوپار پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق مذکور با نرخ سود ۲۰ درصد، روز گذشته بازگشایی شد.
اما قیمت اوراق تسهیلات مسکن تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز 70 هزار تومان مبادله شد. این در حالی است که بلوک پتروشیمی لردگان و شرکت ساختمان و خدمات نوساز خریداری نداشتند.
لردگان؛ بدون خریدار
دیروز سازمان خصوصی‌سازی بلوک 100 درصدی شرکت ساختمان و خدمات نوساز و همچنین بلوک 77/19درصدی پتروشیمی لردگان را از طریق بازار سوم فرابورس ایران عرضه کرد که فروش نرفتند.
از سوی دیگر سازمان خصوصی‌سازی ۱۰۰ درصد از سهام شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران را امروز از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می‌کند.
تعداد سهام مورد عرضه شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران هزار سهم، که تعداد 50 سهم از آن ترجیحی است و قیمت پایه هر سهم آن 4 میلیون و 17 هزار و 876 ریال و ارزش کل آن 4 میلیارد و 17 میلیون و 876 هزار ریال تعیین شده است.
زمینه فعالیت این شرکت که سهامدار عمده آن شرکت ملی گاز ایران است حفظ و نگهداری، احداث و توسعه منازل سازمانی و اماکن تفریحی، فرهنگی برای کارکنان و خانواده‌های آنان، احداث و توسعه فضای سبز و زیبا‌سازی است.