گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را در شرایط متعادلی آغاز کرد به طوری که در مجموع این بازار خرید و فروش 5/16 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 8/226 میلیارد ریال به ثبت رسید. به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته 50 شرکت در بازار فرابورس شاهد مبادله سهام خود بودند که در این میان 27 نماد با کاهش نرخ، 15 نماد با افزایش نرخ و مابقی بدون تغییر قیمت بودند.

در این راستا نمادهای معاملاتی بالاست، باغمیشه، مرجان کار، فولاد آلیاژی یزد و پتروشیمی مارون بیشتر کاهش قیمت را تجربه کردند. این در حالی است که نمادهای همکاران سیستم، میدکو، افرانت و همراه اول در فهرست نمادهای مثبت قرار گرفتند. در همین حال نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری خوارزمی، بانک دی و میدکو هر کدام با خرده معاملات ۸/۳، ۶/۲ و ۲/۲ میلیون سهمی خود به عنوان پرمعامله‌ترین نمادها شناخته شدند. در این بازار اوراق مشارکت نیز معاملات چشمگیری داشتند به طوری که اوراق مشارکت نارنجستان، مشارکت نفت و اجاره سامان به ترتیب معامله ۱۲۰، ۶/۱۷ و ۸/۱۶ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند. در بازار پایه نیز پتروشیمی دهدشت شاهد معامله ۱۹ میلیون سهم به ارزش ۸/۱۶ میلیارد ریال بود. رهشاد سپاهان و بانک حکمت ایرانیان نیز به ترتیب خرید و فروش ۹۱۹ و ۳۰۵ هزار سهم را به ثبت رساندند. همچنین در این بازار معامله ۳۶ هزار سهم شرکت بورس اوراق بهادار به ارزش ۳۶ میلیون ریال و به صورت توافقی صورت گرفت.
قطعیت معامله «پتروکاویان»
در همین حال روز گذشته معامله بلوک ۵/۱۷ درصدی سهام شرکت پتروشیمی کاویان به قطعیت رسید. روز گذشته تعداد ۴۴۸ میلیون و ۷۱۱ هزار سهم معادل ۵/۱۷ درصد از سهام شرکت پتروشیمی کاویان که به قیمت پایه هر سهم ۸۸۲۲ ریال در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه عرضه و به فروش رسیده بود قطعی شد. یادآور می‌شود ارزش کل بلوک مزبور معادل ۴ هزار میلیارد ریال بوده است.