سنا- هیات مدیره شرکت برکشایر ‌‌هاتاوی قصد دارند، وارن بافت ۸۱ ساله را از سمت خود برکنار کنند.وارن بافت با اعلام این خبر به سهامداران، طوفانی را در سهام برکشایر ایجاد کرد. بر اساس این گزارش، وارن بافت ثروتمند که از سال ۱۹۷۰ با تاسیس شرکت برکشایر، سمت مدیرعاملی این شرکت را به عهده داشته، قرار است تا با تصمیم هیات مدیره این شرکت، از این سمت خداحافظی کند.

بر این اساس، هیات مدیره، وی را تحت فشار قرار داده اند تا خود به سهامداران و خبرنگاران اعلام کند که برکشایر در حال تغییر و تحول است در حالی که این تصمیم هیات مدیره است.

این در حالی است که، در سال گذشته وارن بافت طی برخوردی با دیوید سوکل، یکی از مدیران برکشایر، مجبور به عذرخواهی از وی شد و دیوید سوکل، با تمام موفقیت‌‌هایی که برای شرکت به ارمغان آورده بود، برکشایر را ترک کرد و توسط این شرکت متهم به معامله بر اساس اطلاعات نهانی شد.

شرکت وارن بافت، به عنوان یکی از شرکت‌‌های پذیرفته شده در بورس نیویورک با حدود ۷۷ هزار میلیارد پرتفو و ۲۷۰ هزار کارمند اداره می‌شود که با انتشار این خبر سهام آن با افت ۷/۴ درصدی روبه‌رو شد.

بافت، فارغ‌التحصیل دانشگاه نبراسکاست و فوق‌لیسانس خود را در رشته اقتصاد از دانشکده بازرگانی کلمبیا تحت نظارت بنجامین گراهام اخذ کرده است.