ایران ‌بورس- معاون ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار از پذیرش ۱۳ شرکت در بورس تا پایان سال ۹۰ خبر داد.علی سنگینیان با اشاره به اینکه امسال سهام هفت شرکت در بورس پس از پذیرش عرضه شده است، افزود: سال ۹۰ حدود ۱۳ شرکت پذیرفته شده که از این تعداد حدود ۷ شرکت عرضه شدند. بقیه واگذاری‌ها در صورت بررسی زمان بندی تا پایان سال و در غیر این صورت در سال آینده عرضه خواهد شد.

کارت اعتباری ایران‌کیش و شرکت‌های نفتی در راه بورس

سنگینیان درباره اولین عرضه پیش‌روی بورس گفت: کارت اعتباری ایران کیش پس از برگزاری جلسه معارفه و به محض تکمیل روند اطلاع‌رسانی برای عرضه آماده است.وی با اشاره به اینکه شرکت بعدی نفت جی است، ادامه داد: شرکت نفت جی در تابلوی بورس درج شده اما به دلیل تغییرات مدیریت دچار یک وفقه شد و تلاش ما این است که اسفند‌ماه عرضه شود.معاون ناشران و اعضای شرکت بورس با بیان اینکه دو شرکت دیگر نفت پاسارگاد و پالایش بندرعباس برای واگذاری آماده هستند، افزود: بررسی درج و عرضه این دو شرکت به زمان بیشتری احتیاج دارد. بورس در حال بررسی وضعیت این دو شرکت است.

واگذاری بیمه ملت

وی با اشاره به اینکه بیمه ملت پذیرفته شده است و به نظر می‌رسد تا پایان سال در بورس عرضه شود، گفت: اقدامات لازم برای آماده سازی و درج آن در حال انجام است. سنگینیان گفت: احتمالا تا پایان سال جلسه هیات پذیرش برای دو شرکت سیمان آبیک و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس البته پس از تکمیل اطلاعات ارسالی آنها برگزار می‌شود. وی در خصوص شرکت‌های اصل ۴۴ گفت: شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شامل ۱۵ شرکت پتروشیمی دولتی است که در قالب هلدینگ واگذار می‌شود. در ضمن شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس هم جزو شرکت‌های دولتی است که در لیست واگذاری قرار دارد اما بقیه شرکت‌های پذیرش شده امسال خصوصی هستند.