گروه بنگاه‌ها- در جلسه معارفه شرکت کارت اعتباری ایران کیش عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام این شرکت در هفته آینده اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ما، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش روند سودآوری شرکت را رو به رشد خوانده و گفت: سود عملیاتی شرکت از سال ۸۷ تا ۸۹ رشد مطلوبی داشته و به بیش از ۳۰۰میلیارد ریال رسیده است. پیش‌بینی می‌شود در پایان سال مالی جاری این رقم از مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال نیز عبور کند.

میرکبیری در این جلسه ادامه داد: سود هر سهم برای سال مالی جاری براساس صورت‌های مالی پیش‌بینی شده حسابرسی شده ۹۰۶ریال است و با توجه به عملکرد ۹ ماهه واقعی، این رقم تعدیل و اطلاعات آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی درباره افزایش میزان عرضه اولیه سهام این شرکت افزود: پس از انجام عرضه ۱۰درصدی، باقی عرضه‌ها مشخص و تاریخ آن اعلام می‌شود.

میرکبیری در مورد سهامداران شرکت ادامه داد: شرکت‌های ملی انفورماتیک با ۳۵درصد، سرمایه‌گذاری ایرانیان با ۴/۳۱درصد، سرمایه‌گذاری خوارزمی‌ با ۲۴درصد و خدمات انفورماتیک با ۶درصد از کل سهم شرکت، به عنوان سهامداران عمده شناخته می‌شوند.

وی در تشریح برنامه‌های کوتاه‌مدت شرکت ادامه داد: گام اول ما ورود به بورس اوراق بهادار بود که محقق شد، گام بعدی مشارکت در اجرای طرح جیرینگ است. گسترش شبکه پایانه‌های فروش شرکت به نحوی که حتی در محروم‌ترین نقاط کشور نیز آحاد مردم از خدمات شرکت بهره‌مند باشند، اقدام بعدی خواهد بود.

میرکبیری در مورد اجرای طرح ملی فراپذیرش افزود: براساس این طرح پذیرنده، این امکان را دارد که از طریق یک کارتخوان، وجوه حاصل از فروش خدمات و محصولات را به هر یک از حساب‌های خود در یکی از بانک‌های مشارکت‌کننده بدون نیاز به در اختیار داشتن سایر پایانه‌های فروش، واریز کند.

ایجاد کنسرسیومی ‌با هدف تجمیع نظرات و ورود به بازارهای جدید با سایر شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) و مشارکت در اجرای طرح تشکیل شبکه الکترونیک پرداخت کارتی از گام‌های بعدی شرکت است.