گزارش عملکرد ۶ ماهه «شنفت»

گروه بنگاه‌ها- شرکت نفت پارس طی ۶ ماه نخست سال جاری معادل ۳۹ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را پوشش داد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۰ را با سرمایه ۲۵۰ میلیارد ریال مبلغ ۴۰۳ ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره مزبور مبلغ ۱۵۷ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

«شنفت» پیش‌بینی فروش امسال را مبلغ دوهزار و ۸۰۴ میلیارد ریال اعلام کرده که در همین دوره از فروش محصولات خود بیش از یک‌هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

شرکت دلایل تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم را افزایش نرخ فروش محصولات، تغییر بهای تمام شده محصولات به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه (عمدتا لوبکات مصرفی)، بهینه‌سازی ترکیب فروش و تغییر سبد محصولات، افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری، افزایش هزینه مالی به دلیل افزایش تسهیلات مالی دریافتی، کاهش درآمدهای عملیاتی به دلیل زیان حاصل از تسعیر نرخ ارز، افزایش سود عملیاتی ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «شنفت» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش و بهای تمام شده کالای فروش‌رفته هر کدام ۱۳ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۱ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۵ درصد کاهش داشته است.

شرکت اعلام کرده است که هیات مدیره در نظر دارد معادل ۲۰ درصد سود خالص سال مالی ۹۰ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد نماید.

«خفناور» ۲۳۱ ریال سود کنار گذاشت

شرکت مهندسی روان فن‌آور طی ۹ ماه ابتدای سال معادل ۷۴ درصد از پیش‌بینی فروش امسال را به تحقق رساند.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت فروش سال‌جاری را بیش از ۶۷ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره مزبور از فروش محصولات خود مبلغ ۵۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

«خفناور» پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۰ را با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال ۴۲۱ ریال در نظر گرفته که طی دوره یادشده مبلغ ۲۳۱ ریال معادل ۵۵ درصد از آن را پوشش داد.

شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۰ نسبت به اطلاعیه قبلی را عدم دریافت قطعات تولیدی طبق MRP اعلام شده از سوی خریدار که باعث کاهش پیش‌بینی فروش شده است و افزایش هزینه‌ها به دلیل حذف یارانه‌ها و حامل‌های انرژی عنوان کرده است.

«خفناور» اعلام کرده است هیات مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۴۲۰ ریال به ازای هر سهم را به مجمع سال مالی ۹۰ پیشنهاد کند.

تعدیل ۴۳ درصدی سود تایدواتر

پیش‌بینی سود شرکت تایدواتر خاورمیانه به ۷۶۳ ریال افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، شرکت تایدواتر خاورمیانه با سرمایه ۶۲۸ هزار و ۵۶۰ میلیون ریال پیش بینی سود هر سهم خود را ۷۶۳ ریال اعلام کرده است. پیش از این پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت ۵۳۳ ریال اعلام شده بود. این شرکت در ۹ ماهه امسال ۴۸۴ ریال از سود اعلام شده هر سهم خود را پوشش داده است.

افزایش عملیات امور بندری ترمینال کانتینر بندرعباس و امیر‌آباد، کاهش هزینه‌های بهای تمام‌شده عملیات، کاهش در هزینه‌های مالی و افزایش سود شرکت‌های تابعه منجر به تعدیل ۴۳ درصدی پیش بینی سود شرکت تایدواتر برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۰ شده است.

همچنین شرکت تایدواتر در پیش‌بینی جدید، سود حاصل از بیرون کشیدن دو فروند شناور مغروقه مربوط به قرارداد سالویج را کاهش و سود مربوطه را به سال ۹۱ منتقل کرده است.

«وامید» پیش‌بینی سود ۹۱ را اعلام کرد

مدیریت سرمایه‌گذاری امید پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان دی‌ماه ۹۱ را به بازار اعلام کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی یاد شده را با دو درصد کاهش نسبت به سال مالی ۹۰ و با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریال مبلغ ۵۴۸ ریال پیش‌بینی کرده است.

مجموع درآمدهای «وامید» برای سال مالی ۹۱ بیش از پنج‌هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در مقایسه با سال مالی قبل معادل دو درصد کاهش نشان می‌دهد.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۰ سرمایه شرکت از مبلغ پنج‌هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال (از محل فروش سهام با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و صدور سهام جایزه از محل صرف سهام فروش رفته برای سهامداران قبلی شرکت) معادل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و همچنین افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال به ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته، اندوخته سرمایه‌ای و آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران در مجمع فوق‌العاده تصویب شد و در اختیار هیات مدیره قرار گرفت تا ظرف دو سال آینده به مرحله اجرا گذاشته شود.

شرکت اعلام کرده است که هیات مدیره در نظر دارد ۸۰ درصد از سود خالص سال مالی ۹۰ هر سهم را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین «وامید» اعلام کرده که در تاریخ ۲۵ مردادماه ۹۰ مبلغ یک‌هزار و ۸۷میلیارد ریال اوراق صکوک بانرخ سالانه ۵/۱۷ درصد توسط شرکت منتشر شد که با توجه به ماهیت قراردادهای انتشار اوراق صکوک شرکت اعلام کرده است که ثبت هزینه‌های مالی ناشی از انتشار اوراق مزبور به حساب این شرکت ضرورت ندارد.