سنا- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مدیریت حرفه‌ای صندوق‌های طلا و ارز می‌تواند مانع از رفتارهای هیجانی سرمایه‌گذاران خرد شود. علی اسلامی بیدگلی با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی صندوق‌های ارز و طلا در بازار سرمایه اظهار کرد: تاسیس این صندوق‌ها به طور قطع کمک قابل توجهی به کاهش نوسان‌های این بازارها می‌کند.

وی افزود: بسیاری از رفتارهای هیجانی سرمایه‌گذاران در این بازارها به دلیل حضور نداشتن بازارگردان است که باعث هجوم عرضه یا تقاضای غیرمنطقی در بازار می‌شود.

بیدگلی اظهار کرد: از سوی دیگر، نگرانی سرمایه‌گذاران برای نگهداری کالا در صندوق طلا از بین می‌رود که این موضوع یکی از مزیت‌های مهم راه اندازی این گونه صندوق‌ها در بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره صندوق‌های ارزی گفت: تاسیس صندوق ارزی نیز می‌تواند حرکت مناسبی برای تنظیم این بازار باشد.

وی افزود: سرمایه‌گذارانی که تصمیم می‌گیرند بخشی از پس انداز خود را به ارز تبدیل کنند، می‌توانند واحدهای این صندوق‌ها را خریداری کنند و نگرانی از بابت نگهداری دارایی‌های فیزیکی نداشته باشند.

بیدگلی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد صندوق‌های ارزی در دارایی‌های ارزی، گواهی‌های سپرده ارزی و صکوک ارزی سرمایه‌گذاری می‌کنند.