گروه بنگاه‌ها- شرکت فولاد کاویان در ۶ ماه نخست سال جاری معادل ۱۶۹ درصد از پیش بینی سود هر سهم خود را به تحقق رساند.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۰ را مبلغ ۲۶ ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره ۶ ماهه مبلغ ۴۴ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرد. «فوکا» پیش‌بینی فروش امسال را بیش از چهارهزار و ۱۵۹ میلیارد ریال اعلام کرده است که طی فصل بهار و تابستان از فروش محصولات خود بیش از یک‌هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

سود ناخالص و سود عملیاتی این شرکت نیز برای سال مالی ۹۰ هر کدام به ترتیب مبلغ ۱۷۸ میلیارد ریال و ۱۰۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که طی دوره مزبور معادل ۷۰ درصد و ۷۶ درصد از رقم‌های یادشده را محقق کرد.

شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۰ را با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۸۹ مبلغ ۸۲ ریال و در تاریخ ۱۰ مردادماه ۹۰ مبلغ ۱۰۴ ریال اعلام کرده بود. شرکت دلایل تعدیل سود را افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (معادل ۷۰۰ درصد افزایش) و همچنین افزایش قیمت فولاد، میانگین نرخ فروش محصولات غیرکارمزدی برای هر کیلوگرم از هشت‌هزار و ۴۹۴ ریال به هشت هزار و ۸۰۶ ریال افزایش عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد این شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی ۸۹ به ترتیب فروش مبلغ دوهزار و ۹۹ میلیارد ریال افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته مبلغ دو هزار و ۳۰ میلیارد ریال افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۲۰ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.