پتروشیمی آبادان در تاریخ ۳/۸/۹۰ صورت‌های مالی ۶ ماهه خود را در کدال منتشر کرد که از ۱۰۲ تومان سود حدود ۱۴ تومان را پوشش داده بود (در صورتی که در ۳ماهه ۲۵ تومان را پوشش داده بود) یعنی کمتر از نصف پوشش ۳ماهه. همان روز مدیر مالی شرکت یک اطلاعیه شفاف‌سازی را در کدال منتشر کرد که شرکت به‌خاطر اورهال سیستم‌ها که باید در ۶ماهه دوم انجام می‌گرفت و به‌خاطر مشکل ایجاد شده پالایشگاه آبادان و به تبع آن مشکل تامین خوراک برای پتروشیمی مجبور شده در ۶ماهه اول این کار را انجام دهد و در آخر شفاف‌سازی به صراحت گفته شده که در ۶ ماهه دوم کاهش تولید و تحقق سود پیش‌بینی شده جبران می‌شود. حتی همان روز بنده با معاون مدیر مالی شرکت در مورد تعدیل منفی احتمالی صحبت کردم که ایشان این فرضیه را رد کردند.

حالا نکات جالب توجهی که توجه شما به عنوان پرتیراژترین رسانه اقتصادی را به آن جلب می‌کنم، به شرح زیر است:

۱- شرکت در تاریخ ۳/۸/۹۰ شفاف سازی مورد بحث را در کدال منتشر کرد در صورتی که تاریخ مندرج در بالای نامه ۳/۷/۹۰ است یعنی یک ماه پیش و دقیقا روزی که سهم در محدوده ۶۰۰ تومان معامله می‌شد و روزی که شفاف‌سازی منتشر شد سهم در حال درجا زدن و منتظر گزارش شش ماهه بود که با این شفاف سازی از ۵۲۰ تومان به ۴۵۰ تومان افت کرد.

۲- در حال حاضر سهم برای تعدیل منفی بسته شده است، یعنی دقیقا عکس آن چیزی که در اطلاعیه شفاف‌سازی اعلام کرده بود. ولی چرا شرکت همان روز تعدیل منفی را اعلام نکرد که سهم یک‌بار افت کند به جای آن اطلاعیه شفاف‌سازی‌ را منتشر کرد که نشان می‌داد شرکت در تولید، فروش و پوشش سود هیچ مشکلی ندارد؟

حال سوال اینجاست، پاسخگوی ضرر و زیان سهامداران خردی همچون من که فقط به‌خاطر اطمینان و امیدواری داده شده در شفاف‌سازی منتشر شده، سهم خود را نفروخته‌اند بلکه سهامداری پیشه کردند کیست؟