گروه بنگاه ها - شرکت آلومینیوم ایران طی ۶ ماه نخست سال جاری مبلغ ۷۹ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرد.

بنا بر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، این شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۰ مبلغ یک هزار و ۳۶۲ ریال زیان به ازای هر سهم پیش بینی کرده است. «فایرا» فروش امسال را مبلغ پنج هزار و ۷۳ میلیارد ریال پیش بینی کرده که طی نیمه نخست سال بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال معادل ۵۳ درصد از آن رقم را محقق کرد.

سود ناخالص و سود عملیاتی این شرکت نیز برای امسال هر کدام به ترتیب بیش از ۲۲۲ میلیارد ریال و ۴۸ میلیارد ریال پیش بینی شده است که طی دوره مزبور توانست معادل ۱۱۲ درصد و ۳۳۶ درصد از رقم های یاد شده را محقق کند.

پیش بینی عملکرد «فایرا» برای سال مالی ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۲ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳ درصد افزایش، سود عملیاتی ۸۷ درصد کاهش و سود خالص نیز مبلغ ۲۴۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال کاهش نشان می دهد. شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی را نسبت به اطلاعیه قبلی افزایش مقدار تولید و فروش با توجه به متوقف شدن حکم دادستانی در خصوص تعطیلی خطوط قدیم و کاهش هزینه‌های مالی ناشی از بخشودگی جرایم تاخیر اقساط معوقه بانکی با توجه به توافق‌نامه تنظیمی با بانک مورد نظر اعلام کرده است.