«کاریکاتور بورس»

سنا- همزمان با ششمین سالروز تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذرماه ۱۳۸۴، کتاب کاریکاتور بورس که منتخب نخستین نمایشگاه کاریکاتور با مضمون بورس بود، منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: امروزه اقتصاد در توسعه سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی جوامع نقشی محوری دارد و زمینه شکوفایی جامعه در همه ابعاد آن، رابطه تنگاتنگی با رشد و توانمندی‌های اقتصادی آن دارد. در نقطه مقابل رشد اقتصاد نیز نیازمند زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی است و در واقع رشد و توسعه پایدار هر کدام از این ارکان جامعه نیازمند توسعه همگون و پایاپای هر کدام است. بورس نیز که از ارکان مهم فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌رود از این قاعده مستثنی نبوده و رشد آن توجه همه عرصه‌های یاد شده جامعه را می‌طلبد.

برگزاری نخستین نمایشگاه کاریکاتور بورس از جمله این اقداماتی بود که موجب تبیین الگوهای رفتاری و درست بورسی با زبان جذاب کاریکاتور شد و ادبیاتی متفاوت از گذشته را در پیام‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی اقتصادی ایجاد کرد.

این کتاب شامل کاریکاتورهای منتخب و برگزیده نخستین فراخوان کاریکاتور بورس است که در پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به نمایش گذاشته شد و هم‌اکنون با تلاش مجموعه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در تیراژ ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند به سایت

www.bourseshop.ir مراجعه یا به شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس مراجعه کنند.