«تحلیل‌های مالی و سرمایه‌گذاری با استفاده از اکسل» منتشر شد

گروه بورس- کتاب «تحلیل‌های مالی و سرمایه‌گذاری با استفاده از اکسل» از سوی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس انتشار یافت.

شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با همکاری شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا، کتاب «تحلیل‌های مالی و سرمایه‌گذاری با استفاده از اکسل» نوشته سیدعلی رییس‌زاده، محسن رحمتی و مهدیه کلانتری را منتشر کرد. از دیدگاه «تدبیرگران فردا»، آشنا نبودن سرمایه‌گذاران با نرم‌افزارهای مالی و ناتوانی آنها در پیاده‌سازی تئوری‌های مالی یکی از ضعف‌هایی است که در بازار سرمایه ایران احساس می‌شود که کتاب حاضر در راستای برطرف کردن این ضعف تدوین شده است.

این کتاب سعی در تلفیق مفاهیم مالی و سرمایه‌گذاری با کاربرد و پیاده‌سازی آنها در عمل دارد. به این منظور سعی شده، تمامی مفاهیم به صورت قدم به قدم بیان شده و در هر مرحله پس از توضیح مطالب تئوری، نحوه پیاده‌سازی آنها در اکسل نیز مورد بحث قرار گیرد.

این کتاب مشتمل بر ۸ فصل است که عبارتند از: مقدمه و آشنایی با اکسل ۲۰۰۷، صورت‌های مالی اساسی، تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی، پیش‌بینی صورت‌های مالی، ارزش زمانی پول، ارزش‌گذاری سهام عادی، ارزش‌گذاری اوراق قرضه و شبیه‌سازی قیمت سهام. به منظور کاربردی‌تر شدن کتاب، تا حد امکان از اطلاعات واقعی شرکت‌های بورسی برای مثال‌ها و تمرین‌ها استفاده شده است.

مطالب مطرح شده در هر فصل مستقل از فصل‌های دیگر است اما توصیه شده است فصول کتاب به ترتیب ارائه شده، مطالعه شود. کتاب یادشده در تیراژ ۱۵۰۰ نسخه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شده است.